Spänd käke eller fel på Ganashen?

S

Saxet

Hejsan, jag skall sälja min häst och hade en eventuell köpare och han provred hästen och påstod att muskeln vid käken var för stor pga. att hästen är feltränad och gör motstånd. Han påstod också att nacken var för tunn och att den lägre nackmuskel var för stor. Det finns mycket mer att berätta om detta tillfälle, men jag skulle vilja veta lite mera om detta ämne av hästens käkmuskel och hals o nacke. Detta hände i USA och jag tyckte att han red väldigt amerikanskt, han påstod själv att han red franskt, han undrade om hästen var tysk tränad och jag svarade europeiskt. Vad ska man tro om detta?
SAxet

Sv: Spänd käke eller fel på Ganashen?

Hejsan, jag skall sälja min häst och hade en eventuell köpare och han provred hästen och påstod att muskeln vid käken var för stor pga. att hästen är feltränad och gör motstånd. Han påstod också att nacken var för tunn och att den lägre nackmuskel var för stor. Det finns mycket mer att berätta om detta tillfälle, men jag skulle vilja veta lite mera om detta ämne av hästens käkmuskel och hals o nacke. Detta hände i USA och jag tyckte att han red väldigt amerikanskt, han påstod själv att han red franskt, han undrade om hästen var tysk tränad och jag svarade europeiskt. Vad ska man tro om detta?
SAxet

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

att världen är full av experter...

:angel:

Haha :rofl: Skulle gärna vilja höra erat samtal..

Red franskt????????????...ja, mycket ska man höra...Låter som en intressant konversation. Finns det möjligen en bild på hästen så vi får se om vi bukefalister gör samma bedömningar...:angel: ...skulle vara intressant att se en käkmuskel som kommit av att hästen går emot...vad han nu menade med det. Det jag får i handen brukar annars bero på dåligt jobb i bak...:cool:

Hehe, håller med , skulle vilja hört er!
Har bara sett stora kindmuskler på quarter o andra broilerraser. Som stora hamstrar med små öron på toppen.
Att de skulle få stora muskler av att gå emot låter lite konstigt. Kanske ömma muskelfästen o styv nacke, men inte välutvecklade käkmuskler så det stör..?!

men man hör mycket kul! Någon som läst något och sedan letar efter de tecknen, men kanske missar mer vesäntliga saker!
Man ser det man nyss lärt sig!

SAxet
Han försöker bara med "finsnack ", tanken är nog att försöka få ner priset på din häst.:angel:

Liknande trådar

Ridning Desert Rose skriver svar i tråden: Sv: Vart är dressyren på väg? Hej! Jag är nytt här, kommer egentligen från Tyskland, men...
Svar
5
· Visningar
1 631
Senast: Meelei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31