Spänd bog

Jessicaa

Trådstartare
Hej! Min häst spänner sej som skjutton när vi hoppar, och då går han inte att styra alls. Han skjuter ut bogen åt ena hållet och drar huvudet åt andra. Hur mycket jag än använder ytterskänkel, så springer han iväg utåt. Han är jätte lätt att böja i uppvärmningen , men när det kommer hinder med i bilden så funkar det inte

Har du även med yttertygeln?
Det är så himla lätt att dra i innertygeln (för det är ju dit man vill) och även om man håller till ytterskänkeln bra så kommer dom undan!
Stadig yttertygel och vänd för sätet istället. Skit i böjning/ställning just nu!

Liknande trådar

Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 860
Senast: JohannaB
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 031
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 989
Senast: zarmino
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 381
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama