Hööks säljer ju RS Mustang spånpellets, visst har du en sådan affär i närheten?Har inte kollat då stallägaren inte vill att vi använder värmepellets. Det var något som inte skulle vara bra med dem (enligt SCA förstås)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hööks säljer ju RS Mustang spånpellets, visst har du en sådan affär i närheten?Har inte kollat då stallägaren inte vill att vi använder värmepellets. Det var något som inte skulle vara bra med dem (enligt SCA förstås)
5 mil bort om det räknas som nära.Hööks säljer ju RS Mustang spånpellets, visst har du en sådan affär i närheten?
Jomen med norrländska mått är det ju nära! Tänkte om du ville tipsa stallägaren. Ibland är det fraktfritt om en köper en.pall.5 mil bort om det räknas som nära.
Jag klarar mig med kutterspån så länge.
Var bor du? Vi har haft Torvmix så länge jag kan minnas och den fryser aldrig.... Är det -20 kanske den möjligen blir lite ”klumpig” första dygnetDen här spånbristen verkar inte vilja ge sig. Och jag behöver komma på ett annat strö. Men vad? Halm går knappt att uppbringa här (jag fick efter mycket sökande tag lite i halm. För 3.2 kr/kg..)
Har haft spånpellets nu men det blir för kompakt när det är ensamt. Funkar bra med inblandning av 50% spån men då är man tillbaka till det där att hitta spån.
Torvmix verkar finnas men det fryser, likaså torv.
Måste ju vara fler som påverkas av bristen - vad använder ni?
Var bor du? Vi har haft Torvmix så länge jag kan minnas och den fryser aldrig.... Är det -20 kanske den möjligen blir lite ”klumpig” första dygnet
Jag har en halv pall med torvmix som är totalt fryst, finns inte en chans att jag kommer kunna använda dem innan vårenVar bor du? Vi har haft Torvmix så länge jag kan minnas och den fryser aldrig.... Är det -20 kanske den möjligen blir lite ”klumpig” första dygnet
Jag har en halv pall med torvmix som är totalt fryst, finns inte en chans att jag kommer kunna använda dem innan våren
Södra Dalarna.
Vi är storkonsumenter av spån (+ 25 hästar) som strö och har inga tecken på att det tryter för oss. Vida är leverantören och de levererar som vanligt 5 pall /gång . Priset höjdes med 5 kr/bal dock i samband med torkan.
Vida levererar inte här tyvärr. Men min uppfattning är att spånbristen är större här än i många andra delar av landet
Bor du i södra Norrland finns det väl yesbox med mera?
Du måste fått ett dåligt parti... Hos vår leverantör finns det mix med olika ”spånhalt”. Antar att den med mer spån i fryser mindre lättVar bor du? Vi har haft Torvmix så länge jag kan minnas och den fryser aldrig.... Är det -20 kanske den möjligen blir lite ”klumpig” första dygnet
Vi har som sagt var spån just nu och borde få pellets i mars när SCA kan leverera igen.Jomen med norrländska mått är det ju nära! Tänkte om du ville tipsa stallägaren. Ibland är det fraktfritt om en köper en.pall.
Du måste fått ett dåligt parti... Hos vår leverantör finns det mix med olika ”spånhalt”. Antar att den med mer spån i fryser mindre lätt
Men har du ingen sadelkammare eller annat varmt rum att ställa in ett par säckar i ?
Jag har en halv pall med torvmix som är totalt fryst, finns inte en chans att jag kommer kunna använda dem innan våren
Södra Dalarna.