Spädbarn och musik

Status
Stängd för vidare inlägg.

Indyhope

Trådstartare
Fick frågan på BVC om min bebbo reagerar på musik. Hon är 8 månader och hennes reaktion är att hon blir tyst och lugn om hon är ledsen och gråter innan.

Men hur "ska" så små barn reagera på musik? De kan ju knappast dansa rumba eller så. ;) Hur reagerade era spädbarn på musik?
 
Sv: Spädbarn och musik

Min 8 månaders reagerar inte på något särskilt sätt. Vi har ju nästan alltid antingen radion, cd eller tv på hemma. Så hon är så van vid olika ljud.

Har en kompis vars barn ( 9 mån) börjar gunga så fort man sätter på musik.
 
Sv: Spädbarn och musik

Men hallåååå! Alla har väl sett de små söta bebisarna som dansar till "Baby Love"? :love:
 
Sv: Spädbarn och musik

Ska de reagera på något visst sätt? Hon menade inte om hon verkade överhuvudtaget reagera på musik, dvs så att hörseln fungerar?
Min grabb älskar visserligen när man sjunger men annars går radio så pass ofta att han inte reagerar på det. Men börjar storasyrran sjunga i rummet brevid och han inte ser henne så gör han allt för att tag sig inom synhåll! ;)
 
Sv: Spädbarn och musik

Nu är jag ingen supernannymamma.. men något mina två små flickor lärt mig är "det finns inget "SKA" i bebisvärlden"

Min första tjej somnade som en klubbad säl till "Arn-musiken".. min andra tjej har tyvärr inte fått lyssna så mycket (måste skärpa mig lite där *S*) men hon slappnar av och somnar på min axel om vi dansar till Sade.
 
Sv: Spädbarn och musik

Snurrfian skrev:
så att hörseln fungerar?

Ah, det var nog det hon menade. Ja, min bebis somnar ju också till musik och blir ju lugn av det så nog reagerar hon väl på något sätt. :) Verkar som om hon gör som era bebbosar. :)

(Anledningen till att jag frågade var att BVC-tanten såg lite undrande ut när jag sa att hon blir lugn av musik.. Hon fick lite "fel svar"-min, men jag var kanske lite nojjig på hennes reaktion. Hade haft migrän innan och var väl inte riktigt "nykter". ;) Hon tjafsade ju om vikten också (se annan tråd), så det var så mycket som kändes negativt när jag var där.)
 
Sv: Spädbarn och musik

De bryr sig inte så mycket om musik på radion men älskar när jag sjunger för dem eller sjunger och spelar flygel. Då springer de fram till mig i gåstolarna så fort de kan, ler stort och sedan hoppar de upp och ner i stolarna. Hur skojiga som helst:love: !:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 020
Senast: Hermelin
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 970
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 742
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 625
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Senast tagna bilden XV
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp