Späda Radital?

_Runaway_

Trådstartare
På raditalflaskan står ju att man ska späda vid bandagering över linimentet, men hur mycket ska man späda? och behövs det även om man inte ska linda över?

Sv: Späda Radital?

man behöver inte späda om man inte på förhand vet att man har en mycket känslig häst. och man behöver definitivt inte späda om man inte bandagerar.

jag brukar linda på radital efter rekommendation, dock ej alltjämt varje kväll.. men jag kan ha på radital flera ggr dagligen om hästen är i behov av det, fast oftast utan att linda. linda gör jag endast på kvällen om hästen är varm svullen och då använder jag ofta radital.

Jag har använt radital på muskler och täckat över, det funkar hur bra som helst. har ett fullblod med tunn hud, så i allafall ang. det så verkar det inte vara ngn som helst fara. har täckat med fleece som inte ligger hårt an och som andas väl......

Man behöver inte späda om man inte ska ha något "över/om". Radital hjälper även bra på människor om man t.ex. har hont i ryggen eller något ;) HIHI ,

Liknande trådar

Hästvård Närmare bestämt någon muskelskada insida lår. Min stackars E (22år) är halt, det som hittats (av veterinär) hittils är att något skett...
Svar
11
· Visningar
936
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
383
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 072
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka