Sovrumslampa

Fodong

Trådstartare
Behöver tips och råd för att välja en sovrumslampa.
Sovrummet går i ek, vitt och ljusblått och har en relativt modern känsla.
Jag vill ha en snygg taklampa som fungerar som prydnad och vid behov som extraljus.
Men jag har insett att det är svårt att hitta nåt snyggt i lampväg, även om man letar bland designlampor.
Är det nån som sitter på några goda ideér?

Sv: Sovrumslampa

Vilken stil är du ute efter? Hur långt ner från taket får den hänga? Något som bryter av ordentligt? något nättare? hur modernt? nordiskt? industrilook?

Mina spontana förslag:

randommain.jpg

tomdixon_copper_shade.jpg

och en snygg hemmagjord variant

149305-lampa.jpg

Snyggast av dem alla, men utanför de flestas budget

Kottekoppar500.jpg

Till just ljusblått och ek tycker jag att någon gul/röd metall eller svart hade varit snyggast om du vill att den ska bryta av, men en stor vit tror jag också på.

Tack!

Jag skulle säga att den första är mest min smak. Nåt i den typen tror jag, men kanske inte just den. Den ser ut att vara för stor. Jag vill inte att den hänger för långt ned.

Vill nog ha i vitt, vill inte ha för många färger. Jag blir stressad av för mycket röra.

Jag är också inne på att bryta av lite...

lampor+marra.jpg

Känns det helt crazy? Jag tycker det finns snygga orientaliska lampor (bl a i vitt), gärna de som är "ballongformade"...

image1_9f48bd2a69630d486358886cd464d80d.jpg

(Jag är väldigt svag för metallampor)

image1_9f48bd2a69630d486358886cd464d80d.jpg

(Jag är väldigt svag för metallampor)

Fast just en sån lampa skulle jag störa mig på i ett sovrum, i och med att man kommer ligga och stirra upp på glödlampan när man ligger i sängen. Just i sovrummet skulle jag gärna vilja ha någon som är snygg underifrån... :)

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 797
Senast: Imna
·
Hemmet Nu har det äntligen hänt:) Jag ska få omgjort i alla rum med nya tapeter av min hyresvärd. Även köksgolvet ska bli nytt:love: Jag...
Svar
18
· Visningar
1 721
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka