Sovrumsinspiration

toughcookie

Trådstartare
Jag trivs inte i mitt sovrum som jag när jag flyttade in för två år sedan inbillade mig att jag ville ha i shabby chic light.

Vita sängbord, en gammal vit sekretär, blommiga gardiner och sängkläder osv.
Det är såååå inte jag och nu måste jag med liten budget ta tag i att göra om det inför hösten.

Men jag är totalt oduglig när det kommer till inredning, jag vill ha det mörkare och murrigare men får ingen bild i huvudet av hur det skulle kunna se ut.

Rummet är ett vanligt rektangulärt lägenhetsrum med vita garderobsdörrar och tapeter i beige som drar sig åt det guldiga hållet.

Jag kan byta ut alla möbler utom sängen och det är inte aktuellt att tex måla om något.

Snälla, inspirera mig!

Sv: Sovrumsinspiration

Sovrummet i mitt förra hus hade chiliröda väggar, gardiner och möbler var vita.
I mitt nuvarande sovrum är väggarna blå, riktigt klarblå, gardinerna är plommonlila och så har jag ett plommonlila överkast upphängt på väggen bakom sängen (för där är det en skjutdörr in till nästa rum). Möblerna är fortfarande vita, och så har jag lite guldfärgade detaljer här och var. Tänkte österländskt från början, men det blev inte riktigt så. Jag har trivts bra i båda sovrummen.

Jag håller precis på att göra om mitt sovrum.

Hade precis som du någon chabby chic light stil där innan.
Nu har jag målat blågrå väggar och lagt in ett nytt golv.
Möblerna är desamma som innan vita i lite gammeldags stil.

Men istället för att göra det pluttinuttigt så byter jag lampor, sängkläder, gardiner och mattor till lite mer klassiska.

Så om jag vore du hade jag köpt nya sängkläder i brunt eller tex vinrött om det är färger du gillar?
Samma sak med någon mörkare murrig matta kanske?

Något sånt här bäddset kanske?

19mediumA60156.jpg

Senast ändrad:

Jag har varit helt inne på att jag skulle ha svart men de senaste dagarna har jag börjat kika mer och mer på olika bruna nyanser. Jag bor i hyresrätt så jag kommer inte tapetsera/ måla om men brunt funkar ju jättebra med de lite guldiga väggarna. Och bruna mattor är helt klart mer praktiska än nuvarande pastelliga trasmattor.

Jag har varit helt inne på att jag skulle ha svart men de senaste dagarna har jag börjat kika mer och mer på olika bruna nyanser. Jag bor i hyresrätt så jag kommer inte tapetsera/ måla om men brunt funkar ju jättebra med de lite guldiga väggarna. Och bruna mattor är helt klart mer praktiska än nuvarande pastelliga trasmattor.

Min alldeles egna personliga smak är att jag föredrar mjukare övergångar mellan färger och helst inte för många färger utan gillar när det går lite mer ton i ton.
Som tex beige och brunt så blir det ju en mjuk övergång medan svart är så hårt.
Men en del gillar ju rejäla kontraster så det är ju en smaksak :)

Men vad vill du ha för stil då? Är lättare att komma med mer konkreta råd om man vet hur du vill att det ska se ut :)

Det är ju just det som är problemet, jag vet inte vad jag vill :D
Det enda jag vet är att jag inte vill ha det som nu!

Jag är en sån där hemsk person som har HELT olika stil och färg i de olika rummen men aldrig känner att jag når riktigt ända fram.

Gillade alla bilderna men kanske mest den understa även om det aldrig skulle se sådär välordnat ut hos mig:o

Det är ju just det som är problemet, jag vet inte vad jag vill :D
Det enda jag vet är att jag inte vill ha det som nu!

Jag är en sån där hemsk person som har HELT olika stil och färg i de olika rummen men aldrig känner att jag når riktigt ända fram.

Gillade alla bilderna men kanske mest den understa även om det aldrig skulle se sådär välordnat ut hos mig:o

Då är du nog ganska mycket som jag, man har sin egen stil liksom.
När jag inte riktigt vet hur jag vill ha det så brukar jag bildgoogla tex sovrum och sen letar jag upp favoritdetaljer från bilderna och försöker hitta något så likt som möjligt av de favoriterna och binda ihop till ett eget rum.
Då brukar det bli bra :)

Dock avråder jag starkt från att köpa något som "det duger" då brukar iaf jag aldrig bli nöjd utan det bästa är när jag blir lite förälskad i varje grej oavsett om det är sängkläder eller en tavelram.

Jag är nöjd med vårt sovrum. Ganska unikt också då jag grejat med det mesta själv.

22_1_12_1.jpg

19_2_12_4.jpg

19_2_12_5.jpg

Lite ”murrigt” blev det tack vare plankväggen och de andra trägrejerna. Men ändå ljust och ombonat.

19_2_12_7.jpg

(Det är hunden som bäddar upp sådär…)

Ditt sovrum är helt underbart :love:

Men förstår du inte att du måste lära dig att bädda rätt? ;)
Min hund bäddar också om sådär eftersom jag uppenbarligen inte heller kan bädda sängen som den ska vara :p

Sådär ser det inte ut när min hund bäddat :D

Mer om ni tänker er att någon stoppat ner en gigantisk elvisp i mitten av sängen och sedan kört på full speed.
Alla (tre) täckena i en stor ihopsnurrad hög i mitten och och alla kuddarna mer eller mindre fint utspridda över golvet så kommer ni rätt nära!

Tur man älskar de små kräken:love:

Liknande trådar

Hemmet Och då menar jag inredningsmässigt ;) Har ett rätt pyttigt sovrum, det står en 160-säng där och sen är det stopp. Utöver sängbord går...
Svar
15
· Visningar
5 504
Senast: MissFideli
·
Hemmet Hej! Efter jag sett att många här på Hem & Hobby har mkt bra smak på inredning så tänkte jag passa på att rådfråga er ;) Det är...
Svar
11
· Visningar
2 030
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka