Sover dåligt

movi

Trådstartare
Har hamnat i en ond cirkel där jag vaknar mitt i natten och kan inte somna om. Läser jag på dom receptfria medlem så står det "insomningsproblem", men jag somnar snabbt och bra, så dom problemen har jag inte. Vad finns det för receptfritt som man sover bra på? Förstår att man är olika, men tar gärna emot tips.
 
Har hamnat i en ond cirkel där jag vaknar mitt i natten och kan inte somna om. Läser jag på dom receptfria medlem så står det "insomningsproblem", men jag somnar snabbt och bra, så dom problemen har jag inte. Vad finns det för receptfritt som man sover bra på? Förstår att man är olika, men tar gärna emot tips.
Tror tyvärr att det blir svårt att hitta receptfria preparat som har den inverkan.
 
Jag har haft samma, har fortfarande till viss del men nu är det bara någon natt ibland. Det läkaren sa till mig var att mitt sömnmönster hade blivit rubbat och liksom inte halkade rätt igen av sig själv. Det behövde en knuff.
Jag fick testa några olika sömnprepaarat men fick biverkningar alt ingen bra effekt. Det som hjälpte mig till slut var melatonin, det räckte med knappt en vecka så var jag på banan igen. Melatonin är receptbelagt i Sverige. Jag fick det på annat sätt och har inte behövt använda det igen sedan dess. .
 
Har hamnat i en ond cirkel där jag vaknar mitt i natten och kan inte somna om. Läser jag på dom receptfria medlem så står det "insomningsproblem", men jag somnar snabbt och bra, så dom problemen har jag inte. Vad finns det för receptfritt som man sover bra på? Förstår att man är olika, men tar gärna emot tips.
Jag hade det så för några år sedan. För mig hjälpte tyngd täcke.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 895
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 146
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 463
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 594
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp