Singoalla
Trådstartare
Hur gör ni? När vi fick hem vår valp för tre veckor sedan så fick vi tipset av många att bestämma oss för om valpen får sova i sängen eller inte, och sedan hålla fast vid vårt beslut varje natt. Vi har en liten dvärgpinscher och både han och vi tycker att det är oerhört mysigt att ha honom i sängen under natten. Dock är ju jag och min sambo två vuxna människor som ibland gärna vill ha ett samliv Utan hund i sängen. Så mina frågor är kort och gott helt enkelt:
1. Måste man verkligen spika antingen eller? Sängen eller hundbädden. Kan inte en hund med tiden lära sig att när husse och matte säger hundbädden så är det hundbädden som gäller. Även om det oftast är sängen?
2. Ni som har hunden i sängen och då och då faktiskt vill ha lite egentid i sängen. Hur gör ni då? Stänger ute hunden från sovrummet ett tag?
MVH Singoalla med för stunden uteblivet samliv
1. Måste man verkligen spika antingen eller? Sängen eller hundbädden. Kan inte en hund med tiden lära sig att när husse och matte säger hundbädden så är det hundbädden som gäller. Även om det oftast är sängen?
2. Ni som har hunden i sängen och då och då faktiskt vill ha lite egentid i sängen. Hur gör ni då? Stänger ute hunden från sovrummet ett tag?
MVH Singoalla med för stunden uteblivet samliv