Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår att det är jobbigt för dig. Jag velar själv huruvida min 13 åring ska operera bort några nybildningar (från juvertumörer) eller om jag ska låta det vara. Det är ju alltid en risk att söva.
Men samtidigt - och det är det som man får pränta i sig - narkospreparaten anpassas efter gamlingar så de får något väldigt snällt att sova på. Dessutom har de god koll på både hjärta och andning och för en munsanering så behöver hon heller inte vara sövd så länge. Du ska se att det går bra!
Hade det varit frågan om en stor och blodig operation, då hade jag inte ens tänkt tanken (ville bara klargöra det ). Min tik har ju inga juver kvar, utan det är frågan om enstaka knölar som är tydligt avskilda från annan vävnad. Det behövs bara ett 5 cm snitt per knöl. Hon tog bort en nyblidning för tre år sedan ungefär och då var hon helt opåverkad efteråt.
Tack för lyckat till! Visst är det så att det är jobbigt när de börjar bli äldre. Skavankerna blir ju fler och avvägningarna vad/hur/om man ska göra något åt dem blir allt svårare.
Skönt att höra Jag måste gå iväg med min också, fast hon är inte ens ett år och det känns också bedrövligt men på ett annat sätt förstås.
Filma?
(Har en film där mamma kämpar.. sjukt kul!)
Nu är min lilla gullhund fixad och fin i munnen. Allt gick bra! Tänderna var fina bortsett från all tandsten.
Hräligt att det gått bra
Hur länge var hon "sänkt" efter sövningen?
Alltså?
Hon fick sprutan ca 10.45, de förde henne till behandlingsrummet kl 11.00 och kl 12 väcktes hon. Då hade hon varit färdigbehandlad en stund redan. Visst har hon varit lite trött idag, men det förstår man ju.
Och dom säger att
äldre hundar oftast är tröttare efter uppvakssprutan än
vad yngre hundar är.