Söva gammal hund?

MrsScabtree

Trådstartare
Min west highland ska ta bort tandsten om en månad och ska tydligen sövas för det. Han är snart 11 år gammal och blev sövd senast för ett år sen då han skulle röntgas. Det gick bara bra (gick knappt att söva :angel: ) men frågan är hur stor risken är egentligen? Ingreppet tar allt från 15 min-30 min. Han är frisk och så för övrigt..Och jag vill ju inte att kindtänderna ska ruttna bort om han får mer tandsten sen..Är det värt att ta risken?
 
Sv: Söva gammal hund?

Min mor sövde ner ( ja inte hon utan vetten) sin 12 åriga tervurense och opererade bort livmodern..hon levde i tills hon var dryga 15 år...är dom fö friska så är det väl ingen fara
 
Sv: Söva gammal hund?

skönt att höra. Jag tror inte heller det ska vara några problem. Fet är mest min mamma som oroar sig. Jag är mest orolig över att han får kassa tänder om vi inte gör ingreppet.
 
Sv: Söva gammal hund?

Jag har sövt ner min gammling som är 10 år.Två gånger på tre dagar hon har blodöra (förhoppningsvis inte längre) .Är hunden frísk kan du nog vara lungn.
 
Sv: Söva gammal hund?

Gör en seniorkoll innan om ni är oroliga.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
364
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Troll
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 794
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
672
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp