Cilla
Trådstartare
jag har så länge ja kan minnas haft en liten ide om detta med barn i magen och navelsträngen...
av någon anledning tror jag att bäbisens navelsträng går från dennes navel till min navel och får näring och syre därifrån.
jag VET ju att navelsträngen går till moderkakan som sitter fast i livmoderväggen och är sammanflätad med mina blodådror, men bilden av navelsträng navel som navel villl inte försvinna.
om jag har varit länge i vatten kan ja bli lite panikslagen nån microsekund, innan ja minns att bäbisen fortfarande för sin näring via moderkakan och att jag INTE håller på att kväva den.
samma om ja petar i naveln.
får en känsla av att ja petar rakt in på bäbisen....
ja menar, vi sitter ju ihop där!
i navlarna.
med navelsträngen.....
ska väl tilläggas att ja blir 30 i december.
av någon anledning tror jag att bäbisens navelsträng går från dennes navel till min navel och får näring och syre därifrån.
jag VET ju att navelsträngen går till moderkakan som sitter fast i livmoderväggen och är sammanflätad med mina blodådror, men bilden av navelsträng navel som navel villl inte försvinna.
om jag har varit länge i vatten kan ja bli lite panikslagen nån microsekund, innan ja minns att bäbisen fortfarande för sin näring via moderkakan och att jag INTE håller på att kväva den.
samma om ja petar i naveln.
får en känsla av att ja petar rakt in på bäbisen....
ja menar, vi sitter ju ihop där!
i navlarna.
med navelsträngen.....
ska väl tilläggas att ja blir 30 i december.