Soubirac stövlar

C

Crona

Är det någon som vill berätta vad de tycker om dessa jag gillade de när jag provade dem , vet dock ej vilken modell det var med de var nice ,, för och nackdelar ni som äger ett par redan :love:

Sv: Soubirac stövlar

Är det någon som vill berätta vad de tycker om dessa jag gillade de när jag provade dem , vet dock ej vilken modell det var med de var nice ,, för och nackdelar ni som äger ett par redan :love:

ingen som vet ingen som vet ....

Har ett par med snörning o ett med snörning o dragkedja, kommer inte ihåg vad modellerna heter. Är nöjd med båda paren, tycker dom håller bra o är snygga (gillar deras bruna färg). Har nog inget negativt att säga om dom.

Mina soubiracstövlar harr jag haft i 4½ år nu, med snörning och kedja bak, fick aldrig veta vad det var för modell, vet bara att soubirac var de enda vi hittade som passade mig med korta ben och lite större fötter :D (hade inte råd med ngn av de "större märkena" för att kunna specialbeställa därifrån). Kostade 3'200 (mkt för oss, men skulle man till NM så fick man ju inte rida i sina kära gummiridstövlar... :D).
Red flitigt i dom i ½år - 1år, märkte sen att de nog inte klarade av riktigt så flitig användning och har sen dess enbart användts vid tävling och träning för tränare, i övrigt rider jag med shortchaps.

Troligen är de nyare soubirac hållbarare, har en vän som köpt ett par för ett par månader sedan som hon formligen älskar :love:, shittjusiga är dom också!

Jag köpte ett par i somras. Kostarde strax över 3000. Dragkedja bak och skydd över dragkedjan för sporrar. De är hur sköna som helst och sitter kanon på mig. Hur hållbarheten är återstår ju att se. Rider inte i dem varje dag, men nästan.

Jag fick mitt par (dragkedja bak) av min sambo för 7 år sedan och har ridit sporadiskt i dem (rider inte enbart dressyr eller hoppning) men de har hållit finfint och är fortfarande skitsnygga.

Dock blev vadvidden fel trots att jag mätte så jag var tänkt att sälja dem efter något år då jag bara fick ont i vaderna, men så gick jag till en skomakare som sydde in en kil av stark resår i skaftet och nu är de helt super!

/Camilla

Låter jätte bra .... vad kan jag hitta dessa att köpa ? var i Flädie skåne men de utgick där ifrån så de hade ej storlek till mig .... vet ni någon e sida?

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 290
Senast: Lyan
·
Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka