Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Maten som serveras här innehåller tillräckligt med fett. Näringsterapeuter anser här att fettfri mjölk är det bästa alternativet för barn. Nu finns det ju förstås massor med forskning som visar både för och mot detta...
Oavsett om barnen går upp i vikt eller ej av det finns det väl andra mysiga saker man kan göra en fredag än att just äta.
Där dottern går serveras aldrig sötsaker, som bullar, saft, kakor, glass, tårta etc. Endast när midsommar firas får barnen glass.Om det blev fel prefix får mod. gärna ändra.
Efter praktik på fritids/förskola/dagis (vad man nu vill kalla det) är jag lite fundersam. Det åts väldigt mycket sött! Det var kakor, bullar eller glass varje dag! Visst, det kan bero på att det är sommar och "sommarlov" för barnen men jag kan ändå tycka att det är lite mycket... Dessutom har skolan strikt godisförbud, man får inte ha läsk med sig på utflykter osv. men fritidsbarnen verkar ha egna regler.
Det jag nu undrar är, ni som är föräldrar; vet ni hur mycket sött era barn äter på dagis/förskola/fritids och vad tycker ni är OK/rimligt?
Ni får även gärna berätta hur det ser ut på andra platser.
Barnen här var/är mellan 3 och 7 år gamla om det har någon betydelse.