Sötningsmedel istället för socker?

MM

Trådstartare
Kan man byta ut sockret i tex ett muffinsrecept mot sötningsmedel? Ska man ta samma mängd då?

Var sugen på att baka men har inget socker och jag är nog för lat för att köra minuten bort till affären :p

Sv: Sötningsmedel istället för socker?

Sötningsmedel är ju ofta sötare än socker.
Du får googla! :)

Jag tänkte mer om smeten blir normal. Socker är ju tyngre och förblir i sin form och sötningsmedel smälter ju så att säga, det gör ju inte sockret. Så hela smeten kanske bara blir konstig?

Kan man byta ut sockret i tex ett muffinsrecept mot sötningsmedel? Ska man ta samma mängd då?

Var sugen på att baka men har inget socker och jag är nog för lat för att köra minuten bort till affären :p

Misstänker det blir riktigt knepigt, både proportionerna (tror jag, man använder mindre sötningsmedel för att få samma sötma va?) och egenskaperna är annorlunda. Men prova! Det kanske blir bättre till och med. :)

Jag åkte bort till affären ändå. Behövde visst vetemjöl med. Å äpplen så jag har något att stoppa i dom.
Är inte så ofta jag bakar så skafferiet är inte så uppdaterat på den avdelningen.

Jag åkte bort till affären ändå. Behövde visst vetemjöl med. Å äpplen så jag har något att stoppa i dom.
Är inte så ofta jag bakar så skafferiet är inte så uppdaterat på den avdelningen.

Haha, hade kunnat bli ett spännande kemiexperiment annars: sötningsmedel, vatten, pepparrot, kaffe och sylt, blanda väl och baka i 300 grader i fem minuter. :p

Nä fy vad äckligt!

Pepparrot har jag inte hemma men kanske en liten röd chili hade gjort sitt :D

Du är inte bättre, sviskon och scones var det va? :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 635
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Red_Chili
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
994
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 291
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet