SoS hjälp mig!!!

M

Marlon

Har ett jätttte stort problem nåogon råkade kläma toys svans i drren min *öken råtta*så den sitter typ lös på mitten vad gör jag??
är de farligt det har kommit lite blod!
är så rädd om henne!!

mv/frida

För det första så är det helt fel forum, för det andra ring vet dom vet väl bäst?

Svansen kommer att falla av men detta är inget farligt. Det kommer att se läskigt ut ett tag (blod och ben) men gerbiler gör precis som ödlor, de släpper svansen vid fara. Skillnaden är förstås att den inte växer ut igen på gerbiler.

Du behöver alltså inte oroa dig, hon kommer att må utmärkt när detta är över :)!

vaddå helt fel forum, hon la ju in det på andra djur. vart skulle hon annars ha lagt det?

Den låg kanske på ett annat forum innan, och blev flyttad...? ;)

Det behövs inte. Som jag skrev tidigare är detta något relativt vanligt hos gerbiler och det sköter sig faktiskt av sig självt, det tar inte många dagar innan en skadad svans ramlar av.

ring veterinären!! de beror på hur lite blod de har komme... de bästa e nog ändå att ringa veterinären...

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 417
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 552
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 491
Senast: Urigurien
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar