Sortera bilder

lisa412

Trådstartare
Jag blir galen! Jag har bilder på mobilen, på datorn, i icloud, onedrive (som jag inte har nån aning om hur det funkar..)..... Jag vill ha alla mina bilder på ett och samma ställe! Ett säkert ställe där de inte riskerar att komma bort eller försvinna.

Hur gör ni? Vad har ni för tips till mig så jag får lite ordning? :arghh: ;)
 
Det finns inte ett säkert ställe. Vill man garanterat inte bli av med dem får man ha dem lagrade på flera ställen, tex flera hårddiskar, så man har kvar på åtminstone ett ställe ifall de andra kraschar eller blir hackade.
Jag har i datorn och på USB-minnen. Har inte så många bilder.
 
Det som jag är rädd om - i mitt fall mer av dokument än bilder - har jag i Onedrive. Jag når allt var jag än är.

Det är ju en molntjänst och därmed borde det vara omöjligt att det kraschar. Eller?
 
Jag blir galen! Jag har bilder på mobilen, på datorn, i icloud, onedrive (som jag inte har nån aning om hur det funkar..)..... Jag vill ha alla mina bilder på ett och samma ställe! Ett säkert ställe där de inte riskerar att komma bort eller försvinna.

Hur gör ni? Vad har ni för tips till mig så jag får lite ordning? :arghh: ;)
Vi tar back up från alla enheter och samlar dem på en exern disk.
Sedan kopierar vi den till en annan disk som vi lägger i bankfacket.
Gör det en gång per år.
Så skiter det sig på ett eller annat sätt är det bara sista årets bilder och dokument som går åt skogen.
Lite överkurs kanske, men har blivit av med en del bilder och har flera vänner som har blivit av med precis allt. :(
 
OK.

Alltså precis det som får mig att spara i molnet. :).
OneDrive kan inte gå sönder.
Det är helt sant. :) Kanske bra att ha både i molnet och fysiskt?
Jag upplever att det är lite trögt att bläddra bilder i molnet, men det kan vara min uppkoppling.
Men har en del där med.
 
Det är helt sant. :) Kanske bra att ha både i molnet och fysiskt?
Jag upplever att det är lite trögt att bläddra bilder i molnet, men det kan vara min uppkoppling.
Men har en del där med.
Ja, så gör jag.

Jag har det på min dator, men det som jag verkligen vill ha kvar stoppar jag i molnet. Skapar och redigerar på min stationära, men har de färdiga resultaten i OneDrive. Viktigare bilder åker dit också. (fast jag har itne så mycket foton. Fotograferar minimalt)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har försökt att rensa i datorn och har raderat massor, både i mail, foton, OneDrive och alla ställen jag kan komma på. Likafullt får...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: Rie
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
482
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
461
Senast: KesoNeso
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
766
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp