SORG! Påkörd katt

E

emindy

Jag hittade en av mina katter nere på vägen i morse, stendöd och med dagg i pälsen. :cry:
Bilisten hade inte ens stannat för att he henne av vägen :mad:

För er som inte vet bor jag på landet men hade henne och hennes syster som innekatter ifrån början i en lägenhet i stan. De har varit bondkatter i två månader nu och mått helgott!
Men så gick lilltjejen och blev påkörd... :(

Det tycker jag är så hemskt, att man som bilist inte stannar :(

Tyvärr så kan man inte rå för att man kör på en katt då dom är svåra att upptäcka och springer oftast rakt framför bilen.

Men man kan då åtminstone stanna se efter om katten bar halsband med nummer.

Tröstkram :cry:

Stackars kisse, hoppas den dog direkt. Hur långt från trafikerade vägen bor du?

till alla:
tack för er medkänsla! :bow:
Salmissra är nu begravd och jag har planterat två skott från en röd och en vit rosenbuske över hennes grav. Hon var röd sköldpadd med vita tecken...

Jag vet att man inte kan rå för att köra på en katt, men bilisten kunde väl åtminstone ha stannat och kanske dragit henne av vägen? Som det var nu låg hon mitt på... tänk om någon inte hade sett det och kört över henne en gång till *rys*

Hon hade "tur" som dog direkt, men jag har sett andra olyckor med katter och djur övht där djuret inte dött direkt. Stannar man inte och ser efter kan då katten få ligga och lida i timmar eller dagar!
Vi bor ca 50-70 meter ifrån en ganska otrafikerad väg, men det är 70km/h och vi har tyvärr haft flera katter som blivit påkörda.

Nu senast i höstas då Beldin, efter att ha varit borta en vecka, hittades i ett buskage, haltandes.
vi tog naturligtvis in honom i huset för undersökning, men tyvärr hann vi aldrig iväg till djursjukhuset för han smet ut bara en stund senare och har inte synts till sedan dess.
Förmodligen hade han blivit överkörd för det kändes som att något var brutet vid bäckenet.
Kanske hade inget gått att göra ens om vi hittat honom när olyckan skedde, men han hade åtminstone sluppit lida. :cry:

ja, Beldin genomgick nog rysligt svåra tider innan han dog. När vi hittade honom såg han som sagt förskräcklig ut...
Sedan tror vi att han helt enkelt ville gå och gömma sig för att dö i ensamhet. Katter gör tydligen sånt.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har de åren vi bott på denna gård blivit av med ett STORT (!) antal katter. Mina katter är som barn för mig och helst hade jag hållt...
Svar
16
· Visningar
5 098
Övr. Katt Idag när vi skulle åka och hämta en släpkärra för att hämta möbler så såg vi en katt ligga och sprattla vid vägkanten. Vi hann inte se...
Svar
8
· Visningar
1 890
Senast: Altaria
·
Övr. Katt Hej! Jag har ett stort problem som stör husefriden - katter som slåss. här kommer en liten bakrund: Vi har 3 honkatter som har levt...
Svar
5
· Visningar
4 777
Senast: Ekblomma
·
Övr. Katt När vi var ute och red i dag så av en slump bestämde vi oss för att ta en liten extra sväng. Tur var väl det för när vi kommit en liten...
Svar
13
· Visningar
1 557
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka