Sören Nordin är död

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Kentucky
  • Startdatum Startdatum
K

Kentucky

En legend har gått ur tiden. Sören Nordin har avlidit, 91 år gammal.
Hans betydelse för svensk travsport kan inte nog uppmärksammas. Otaliga är de av de nu framgångsrika hästmänniskor som fått sin fostran i Sörens stall.

Vila i frid Sören, och Tack För Allt! :bow:

Vilket är Ditt minne av Sören?

800906-Mustard--stalltz.jpg

Sv: Sören Nordin är död

Jag har stor respekt för Sören Nordin.

ÄVen om jag aldrig hållit på med travhästar så har han varit en av mina största idoler.

Vila frid, och i tacksamhet.

En av de absolut största genom tiderna.
Lite ödets ironi att han dog just Derbyhelgen. Han vann ju så många Derbyn.
Dessutom var han född den 5 september. Han dog ju natten till idag den 6 september.

En källa till ovärderlig travkunskap är borta.

Tur att hans böcker finns kvar och att han i dem generöst delade med sig av sina tankar och råd.

Sveriges störste tränare genom tiderna är borta.

Vila i frid Sören

R I P Sören..
Min vän Pia Sterner hade kontakt med honom en gång i veckan i många år och hade fortfarande. Han var ju gammal men fortfarande huvudet på skaft :bow:

Mitt största minne är när vi blev bjudna till hans gård i Italien och fick gå runt och titta på allting och alla hästar med honom, och sedan blev fotade med honom och en av hans hundar.

Den här bilden på "papa" tog jag på Gaitway Farm år 1988.
Då var han alltså 70 bast. Ingen vanlig pensionär mao. :D

IlPapa.jpg

En legend har försvunnit, ingen kan täta detta hål han har lämnat efter sig, R.I.P Sören.

Det är verkligen en trav-profil som lämnat oss. Jag har ett kompendium som Sören skrivt och som jag fortfarande ofta tittar i trots att det är 20-25 år gammalt eller nåt liknande.

"A legend never dies"
R.I.P. Sören

Såg defileringen inför första v65:an...
Dom körde utan hjälmar. Såg så sorgligt ut när dom filmade Örjan. Han såg ut att gråta så de höll på att smitta av sig...

Liknande trådar

J
Hästvård hej, är så gott som bruten i två delar när det gäller poan, skadan samt försäkringstvist. jag drar hela historien från början. LÅNGT...
Svar
16
· Visningar
6 401
Senast: juliag
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (DN) En av de största inom svensk travsport har avlidit. Sören Nordin fyllde 91 år på fredagen, natten till lördagen slutade hans...
Svar
0
· Visningar
848
Senast: Gunnar
·
Islandshäst Jag lovade i en annan tråd att leta fram text och bild från mina böcker om de islandshästar som importerades till Sverige på 1910-talet...
Svar
4
· Visningar
2 923
Senast: OlleAtlas
·
Z
Hästvård I torsdags kväll kom jag ut till stallet för att rida en kortis på pållen min. Hämtar honom i hagen och tycker att han ser lite...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 127
Senast: syrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar