Sorel vs vikingskor!?

Vår_Vinter

Trådstartare
Nu står vi o velar... Vi har köpt ett par viking penguin vinterskor till sonen, vi hade dom förra året o var super nöjda. Men, nu har svärmor köpt ett par sorel yoot pac nylon åt sonen. Så nu står vi med två par skor men behöver bara ett par o vet inte vilka vi ska välja...

Sorel har jag ingen erfarenhet av o undrar om någon hast dessa skor o om dom är bra?

De är ett par sådana här
*Länk raderad av moderatorn*

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sorel vs vikingskor!?

Sonen hade Sorel snow commander förra året, dom var jättebra. I år har vi köpt Sorel yoot pac nylon. Både jag och mannen har Sorelskor och gillar dom.

Jag har egna Sorel som jag köpte förra vintern och de var bra, men till barnen köper jag bara Viking eller Ecco.

Den största nackdelen med Sorel (i alla fall i de jag har) är att det går att ta ut fodret eller vad man ska kalla det vilket gör att det kommer med ut ibland. Det är ju normalt sett kanske en fördel, men på vårt dagis ska barnen klä på sig själv och jag tror knappast de fixar att få tillbaka fodret på bra sätt igen. Så för mig går såna kängor bort för barnen (även Kamik har så).

Sen är väl Sorel ganska tunga?

Oavsett vad du väljer är det nog två bra vinterskor, mer av en smakfråga.

På Sorel snow commander går inte fodret att ta ur. Själv har jag inte märkt att fodret följer med ut. Fast det kanske beror på vilken modell man har.

Håller dock med om att dom är ganska tunga.

Senast ändrad:

När vi stod och valde mellan viking och sorel (de är så snygga! tyvärr ville inte A ha just den sorten, de var för tunga, han är väl på gränsen till för liten för den modellen) sa affären (som är jätteduktiga) att Sorel var väldigt varma och goa men krävde sina minusgrader. Om man låg runt nollstrecket mycket så var Viking bättre eftersom de inte var lika varma och de andades bättre (gore tex?).

Vi valde Sorel, annan modell för yngre barn, och hade kvar våra allvädersstövlar för nollstrecket, och så har vi Vikingskorna kvar från förra året, de går att använda ngn månad utan sula.

Är lite sugen på ett par till mig själv :)

(tips förresten, vi ringde svärmor omedelbart och sa att vinterskor var köpta ;) )

Senast ändrad:

Okej, blir nog att vi behåller sorel skorna. Trodde att viking skorna skulle vara.större än de var efter att ha kollat innermåttet, så dom är på gränsen. Bor uppe i norrland så minus grader borde inte vara några problem, snarare orolig att de inte räcker till då de lätt kan vara mellan 15-30 minus här hela vintern.

Haha, svärmlr frågade om vi hade köpt vinterskor och jag sa JA, men 1 tim senare hade hon ändå köpt vinterskor. ;) Hon tänkte att han kanske behövde två, vilket han inte behövde förra året då vi hade två par skor, så ett par stod oanvända.

Jag tycker det har varit toppen med två par vinterskor, skulle de ena paret av ngn anledning blivit blöta så har man alltid ett extra par.

Jo visst så tänkte vi förra året oxå, men skorna blev ALDRIG blöta invändigt så de inte skulle hinna torka till nästa utevistelse. O att.de.blev blöta kanske hända 3 ggr på vår vintern då sonen badade i.vattenpölarna.

Så därför känns de onödigt att ha två par vinterskor som dessutom är väldigt dyra, där de ena paret riskerar att bara stå oanvända.

Men skulle de visa sig att sorel skorna blir blöta invändigt så vi köpa ett par extra då.

Nu ska jag bara välja storlek. Har två par sorel skor hemma nu då jag inte visste vilket innermått de var på stl 11. :D.Men lutar åt att vi lämnar tillbaka den minsta för att vara säker på att de räcker vintern ut o att han får plats men tjocksockar i. :laugh:

Liknande trådar

Småbarn Köpte ett par Viking extreme till vår tvååring och hade hoppats att han skulle kunna ha dem hela vintern. Men nu påstår svärmor att de...
Svar
7
· Visningar
1 065
Senast: orion_x
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka