- Svar: 42
- Visningar: 5 982
När Sophia Mårdh kom till sitt stall på onsdagsmorgonen stod hennes häst Kai uppbunden mitt i gången med fel grimma på sig. Någon hade tagit sig in till hennes hästar under natten. Händelsen är polisanmäld.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Väldigt dumt att låsa stallet.Undrar spontant om stallet inte var låst, skaffa lås hade man väl annars i första hand fixat. Sjukt obehagligt!
Man vill ju oftast inte låsa pga brand. Är det en brand vill man inte fastna i att inte hitta nycklar eller att de som har nycklar inte är på plats.Undrar spontant om stallet inte var låst, skaffa lås hade man väl annars i första hand fixat. Sjukt obehagligt!
Väldigt dumt att låsa stallet.
Det kanske är för att jag har häst i centrala Göteborg, man har vant sig med låst som det normala (när jag tänker på barndomens stall var de aldrig låsta på landet), alla stall jag känner till här i de centrala delarna låser om nätterna, förstår oron med inlåsta hästar vid brand, antar att stallägare och klubbar härikring mer måste tänka på att hålla ute de som kan ha dåligt uppsåt.Man vill ju oftast inte låsa pga brand. Är det en brand vill man inte fastna i att inte hitta nycklar eller att de som har nycklar inte är på plats.
Låser folk på riktigt sina stall? Känns som en helt obegriplig tanke för mig, har aldrig stått i ett stall där man låser in hästarna.Undrar spontant om stallet inte var låst, skaffa lås hade man väl annars i första hand fixat. Sjukt obehagligt!
Ja alla stall jag känner till häromkring låser, men det är klart när jag tänker på stall på landet så var det inte så man gjorde.Låser folk på riktigt sina stall? Känns som en helt obegriplig tanke för mig, har aldrig stått i ett stall där man låser in hästarna.
Nä, jag har bara stått i stall på landet, så det är nog därför det känns så främmande för migJa alla stall jag känner till häromkring låser, men det är klart när jag tänker på stall på landet så var det inte så man gjorde.
Samma här! Känns väldigt främmande.Låser folk på riktigt sina stall? Känns som en helt obegriplig tanke för mig, har aldrig stått i ett stall där man låser in hästarna.
Usch, vad det låter trist att man ska behöva låsa om hästarna pga dåliga människor. Har ni brandlarm eller vem har nycklar?Det kanske är för att jag har häst i centrala Göteborg, man har vant sig med låst som det normala (när jag tänker på barndomens stall var de aldrig låsta på landet), alla stall jag känner till här i de centrala delarna låser om nätterna, förstår oron med inlåsta hästar vid brand, antar att stallägare och klubbar härikring mer måste tänka på att hålla ute de som kan ha dåligt uppsåt.
(Gäller både ridskolor och privatstall)
en av våra grindar har karbinhake istället för grindhandtag. väldigt opraktiskt att behöva stänga av elen för att ta sig in och ut men det... funkar typNär jag har eget stall ska jag ha både kamera och lås i stallen. Skulle också vilja ha något på hagarna, typ att man inte kan ta i handtagen alt ta av handtagen… finns det nåt sånt?
Absolut lösdrift och el i hela staketet inkl handtagen är nog det säkraste man kan haNär jag har eget stall ska jag ha både kamera och lås i stallen. Skulle också vilja ha något på hagarna, typ att man inte kan ta i handtagen alt ta av handtagen… finns det nåt sånt?
Skulle det funka att ha en tjockare gummihandske i stället? Det leder väl inte ström?en av våra grindar har karbinhake istället för grindhandtag. väldigt opraktiskt att behöva stänga av elen för att ta sig in och ut men det... funkar typ
Ja eller om någon utomstående vill hjälpa tillMan vill ju oftast inte låsa pga brand. Är det en brand vill man inte fastna i att inte hitta nycklar eller att de som har nycklar inte är på plats.