Sv: sonny boy

Resultat från danska heste-Data:
Finns en Pinto-hingst född 1993 med 2 avkommor och en dansk Oldenborgare född 1967 med 2 avkommor. Dessutom finns det en knabstrup-hingst född 1965 med 5 avkommor och en annan dansk Oldenborgare född 1956 med 2 avkommor och en fjording född 1983 med ett 60-tal avkommor... dessa 6 hingstar är godkända i avel.
Sedan finns det en ej godkänd palominohingst med en avkomma, samt en newforest-korsning och en shetlandshingst med vars en avkomma.

Ursakta slarvig fraga, kommer inte overens med jobbetelefonen, .menar sunny boy son ar aktiv I dwb-avel nu. Stam och statistik vet jag var jag hittar, mest nyfiken pa personliga erfarenheter om hingsten sjalv och avkommor.

Det var två avkommer till Sunny Boy med i Falsterbo dressyren för femåringar. Superman W med Sanne Henningsen, som tävlar för Danmark i UVM i Verden och Santos med Yvonne Österholm. Båda såg rörliga ut, Superman blev väldigt rädd av blåsten. Vi har ett sto i avel e Sunny Boy - Flemmingh. Hon är supertrevlig och rör sig med mycket mekanik i både trav och galopp.

Tack for svaret! Ser att jag stavat fel pa hans namn pa amnesraden, tankte val pa en viss dansk film, ser moderator detta sa ratta garna.
?ad vet du om avkommors temperament och rykte bland ryttarna?

Han är nog inte så känd för oss i Sverige, har inte hört vad ryttare tycker. Sandro Hit och Donnerhall är ju en beprövad kombo och Sunny Boys mamma Fantastica är ju också helsyster med Don Schufro.

Jag rider en unghäst (4 år) efter Sunny Boy. Vet inte vad det är för mor på honom, men tror det är en del fullblod.

Jättetrevlig häst! Himla positiv till arbete och väldigt lättsam att rida och hantera. Rör sig bra, plus för trav och galopp, och ger en himla härlig ridkänsla. Lätt och mjuk att rida, känslig utan att vara "hysterisk". Väldigt "lagom" på alla sätt och vis.

Låter ju som en trevlig hingst.. Nästan synd att han inte finns tillgänglig i Sverige.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I slutet av maj gick Hesselhøj Donkey Boy ägare Kristin Andresen ut med att processen för att klona den prisbelönta hingsten har påbörjats.
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 407
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar