A
annorlunda
Ja, imorse fick jag ett sms av stallägaren att min häst är rejält sårig o svullen på högerbak.
åkte ut så fort ja kunde, och stackarn va helt sönderriven :S
inga djupa sår. utan mest avskrapat skinn, och 2 av såren blödde lite..
kollade i boxen, såg ut som han sparkat upp boxdörren och fastnat o sen rivit sig på kanten när han försökt ta sig loss
usch..mitt hjärta brast när ja såg han :s
va ju iofs inte allvarligt som tur va !
iaf, nu till själva poängen..
avvaktade me att ringa veterinär då de inte va några djupa sår alls, utan tänker ringa om de blir värre!
hur är bästa sättet att lägga om såren på han ??
har lagt på ett proviserat bandage, med typ bomullskompress och självhäftande bandage då ja inte vill att han ska få in massa skit i såren..
men tänkte om det finns något bättre sätt??
har, tack gode gud, aldrig behövt vårda han för såna skador innan, så är inte så välbefaren inom detta område..
alla tips mottages GÄRNA
åkte ut så fort ja kunde, och stackarn va helt sönderriven :S
inga djupa sår. utan mest avskrapat skinn, och 2 av såren blödde lite..
kollade i boxen, såg ut som han sparkat upp boxdörren och fastnat o sen rivit sig på kanten när han försökt ta sig loss
usch..mitt hjärta brast när ja såg han :s
va ju iofs inte allvarligt som tur va !
iaf, nu till själva poängen..
avvaktade me att ringa veterinär då de inte va några djupa sår alls, utan tänker ringa om de blir värre!
hur är bästa sättet att lägga om såren på han ??
har lagt på ett proviserat bandage, med typ bomullskompress och självhäftande bandage då ja inte vill att han ska få in massa skit i såren..
men tänkte om det finns något bättre sätt??
har, tack gode gud, aldrig behövt vårda han för såna skador innan, så är inte så välbefaren inom detta område..
alla tips mottages GÄRNA