Fiorano
Trådstartare
I ett försök att inte bli hysterisk undrar jag om eta erfarenheter av sömtryck? I onsdags blev min skodd, red ut en kortis på torsdagen och tyckte han kändes lite öm fram. När jag tog in fredagskväll var han halt halt jättehalt ena fram. På lördagen tog vi av skon och jag la ett våtvarmt omslag. Den tofflan fick han vara ute med i hagen under dagen idag söndag. Han är lugn i hagen så därför får han gå ut trots hälta.
Idag har hovis slagit på skon igen och han är fortfarande väldigt halt. Det känns som ett klassiskt förlopp med sömtryck på en känslig häst. Och känslig ÄR han. Men det kan ju vara hundra andra saker i hoven som.är betydligt mer allvarliga...
Ska ringa kliniken direkt imorgon men vet att de är superhårt bokade men får kanske komma akut.
Snälla berätta om era erfarenheter av sömtryck!
Idag har hovis slagit på skon igen och han är fortfarande väldigt halt. Det känns som ett klassiskt förlopp med sömtryck på en känslig häst. Och känslig ÄR han. Men det kan ju vara hundra andra saker i hoven som.är betydligt mer allvarliga...
Ska ringa kliniken direkt imorgon men vet att de är superhårt bokade men får kanske komma akut.
Snälla berätta om era erfarenheter av sömtryck!