Sömstucken, varm och öm

FlipTheFrog

Trådstartare
Min häst skoddes för två veckor sedan och gick efter det lite knackigt. Jag trodde det berodde på att hon var ömfotad då hon fått gå utan två av fyra skor under en vecka, men insåg i torsdags att så inte var fallet..

I torsdags blev hon nämligen varm på insidan av höger fram (innan dess hade hon varit sval hela tiden) och när vi knackade på en av sömmarna så ömmade hon ordentligt.

Hovslagaren drog ut sömmen och trodde inte att vi skulle behöva göra något mer, hålet efter sömmen dränerar menade han.

Men min häst är fortfarande (tre dagar efter att sömmen försvann) varm och öm. Idag la jag på eget bevåg ett jodopaxomslag.. Dumt eller bra, vad vet jag =/ Väteperoxid 3% har jag fått tips om, det kanske vore något?

Vad tror ni? Vad kan man göra?

Sv: Sömstucken, varm och öm

Kan bildas en hovböld efter ett sömstick så om det inte går över/blir värre får du nog ta ut vet.
Ett jodopaxomslag är inte alls en dum idé.

Liknande trådar

Hästvård I höstas märkte jag att min häst blev öm i ryggen när det regnade och blåste mycket om hon inte hade täcke. Tänkte då att det berodde på...
Svar
14
· Visningar
1 097
Senast: tuaphua
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 698
Senast: skuggi
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 426
Senast: mackan
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 418
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025