R
Raderad medlem 68338
Oftast minst 10 timmar. Sover djupt och vaknar sällan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag sover oftast 8-9 h och det är då jag mår som allra bäst. På vardagarna ligger jag oftast i sängen mellan 22-07:30, och på helgerna blir det ca 23:30-09.
Det tar mig sällan mer än en halvtimme att somna, men i perioder har jag insomningsproblem och då brukar jag lyssna på podden Nothing Much Happens som är en slags meditativa godnatt-sagor för vuxna. Den rekommenderas varmt för sådana som mig, som har svårt att få tankarna att sluta snurra och lätt blir stressad av att inte kunna somna.
När sambon och jag har olika sömnbehov, eller han snarkar, delar vi ibland upp oss på det sätt @enough skriver. Det känns lite tråkigt ibland, men det är ändå värt det eftersom det inte händer mer än någon gång i månaden och jag mår fruktansvärt dåligt av att inte få sova ordentligt.
Oftast minst 10 timmar. Sover djupt och vaknar sällan.
Jo, det ska nog gå, jag har tagit det sen det var ett licenspreparat.Men man kan få det på recept från läkaren?
Jag kan inte hantera det, jag är jättesur och klagar hela tiden så sömn har en väldigt hög prioritet hos mig. Jag väljer absolut bort andra saker om det kan störa för mycket av min sömn.Det är precis så jag känner mig om dagarna!
Jag hade aldrig kunnat leva med någon som tjurade ihop om jag behövde ställa alarm på helger eller liknande. Visst att man stör varandra så lite som möjligt men det du beskriver hade jag tyckt vore helt orimligt. Blir man så störd kanske man får ha öronproppar istället för att hindra partnern från att ha helt vanligt alarm.Fast orsaken till att någon behöver gå upp kvittar. Man väcker inte sin omgivning som inte behöver gå upp oavsett. Då får man skaffa skaklarm eller annat som gör att man själv vaknar men inte omgivningen, man kan inte skylla på svårväckt och låta det gå ut över omgivningen utan då gör man något åt det. Min sambo är också svårväckt men det är hans problem som han får ta hand om. Det ska inte gå ut över mig.
Varför ? När det finns larm som inte behöver störa andra?Jag hade aldrig kunnat leva med någon som tjurade ihop om jag behövde ställa alarm på helger eller liknande. Visst att man stör varandra så lite som möjligt men det du beskriver hade jag tyckt vore helt orimligt. Blir man så störd kanske man får ha öronproppar istället för att hindra partnern från att ha helt vanligt alarm.
Jag tycker det är överdrivet helt enkelt.Varför ? När det finns larm som inte behöver störa andra?
Jag skulle inte kunna leva med någon som inte respekterade min sömn.Jag tycker det är överdrivet helt enkelt.
Tur att folk är olika så man kan matcha ihop sig med likasinnadeJag skulle inte kunna leva med någon som inte respekterade min sömn.
Vad skulle det vara för larm?Varför ? När det finns larm som inte behöver störa andra?
Oftast när jag jobbar blir det runt 6 timmar, helgerna varierar allt från 8-12 timmar och beroende på när jag går och lägger mig. Kommer jag i säng i tid när jag jobbar blir det runt 8 timmar.Hur mycket sover ni? Sover ni tillräckligt?
Ett aktivetsarmband eller en smartklocka tex.Vad skulle det vara för larm?
Fast orsaken till att någon behöver gå upp kvittar. Man väcker inte sin omgivning som inte behöver gå upp oavsett. Då får man skaffa skaklarm eller annat som gör att man själv vaknar men inte omgivningen, man kan inte skylla på svårväckt och låta det gå ut över omgivningen utan då gör man något åt det. Min sambo är också svårväckt men det är hans problem som han får ta hand om. Det ska inte gå ut över mig.