turbofling
Trådstartare
Ni med barn som fortfarande sover på dagen och går på dagis.
Hur ser rutinerna ut för den sömnen?
Hur ser rutinerna ut för den sömnen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag jobbar ju på vårt dagis 1 dag/månad då jag är s.k planeringsdagsförälder och jag måste säga att sovningen funkar otroligt bra .
Vilken tid sover barnen?
Hur/var sover dom?
Hur gör personalen om det är en del barn som sover och en del inte?
Hur får dom alla att somna? (verkar inte vara helt enkelt om en del inte är så sugna på att sova just då).QUOTE]
Barnen sover 12.00 - de vaknar. Men sonen hämtar jag 14.00 så då väcker de honom 15-20 minuter innan, för han behöver tiden till att vakna till.
De sover i en sovsal. Jättemysigt, blått rum med stjärnhimmel och madrasser på golvet.
De barn som inte sover har de personal till och de leker i ett annat rum tills de andra barnen vaknat.
Sonen hade svårt att somna borta, men nu är det inga problem. En i personalen hade honom i famnen tillsammans med något han brukar ha i sängen hemma. Han är inte snuttig av sig, tycker mjukdjur är sådär. Men hans kudde funkar jättebra. Nu lägger han sig självmant på golvet, behöver inte vara i någons famn längre. Ibland är han inte trött vid den här tiden, då får han hoppa den tiden och leka istället. Det tar han igen sen när han kommer hem.