Sommarjobba som beridare, hästskötare, groom?

Primula

Trådstartare
Som rubriken lyder, finns det någon som har jobbat tillfälligt över en sommar på ett tävlingsstall för ridhästar? Finns det ens någon som vill anställa en hästtjej en så begränsad tid eller ses det som slöseri med "upplärningen"? Berätta gärna om egna erfarenheter av det hela :)

Jag pluggar på universitet och är färdig våren 2013 så det känns som att denna sommar som kommer är min "sista" att göra något kul som jag har velat länge. För sen när jag är färdigutbildad så börjar ju det allvarliga livet :grin:

Sv: Sommarjobba som beridare, hästskötare, groom?

Tror ofta tyvärr att det är svårt att få en så tillfällig plats. Jag är själv lite smått ute efter liknande. Pluggar också på universitet, klar 2013 och är sugen på att dra iväg och jobba under sommaren + kanske få lite träningshjälp.

Precis, det vore verkligen grymt kul att få göra en sådan grej! Får jag bara utvecklas själv och lära mig nya saker har jag inget emot att slita som ett djur en sommar iaf :)

Men kanske att man får ta det precis efter att man är färdigutbildad istället, innan man tar ett "riktigt" jobb, eller medan man väntar på det jobbet man söker? För om jag inte gör det snart, kommer det aldrig bli gjort! Och det är något jag verkligen vill testa på!

Var vill du helst åka Mooi? Är det Sverige eller kan du tänka dig utlandet också? Vad och var pluggar du? Kul att hitta nån som är i exakt samma sits :)

Och jag tror att det är fullt möjligt att hitta ett ställe som behöver extra hjälp över sommaren!:)

Det brukar ligga en del annonser ute under våren om stall som vill ha extra hjälp. Man kan även höra sig för vid intressanta anläggningar. Kanske man kan gå lite inskolning tex på helger under våren? Jag menar det är inte så svårt att mocka lite skit och rykta hästar;)

Man kan kanske inte vänta sig att få rida dagarna i ända, men att vara behjälplig med markservice och ev framskrittning/framridning.