Sommarjobb 2014

AVB

Trådstartare
Jag har inte haft så traditionella sommarjobb tidigare, men i år har jag tänkt söka några. :) Hur ska ni göra?

Jag undrar: när är ansökningsperioden? Många stora arbetsgivare har jag inte hittat nån info om sommarjobb om än, men ett företag jag tänkt söka på hade sista ansökningsdag 26/1? :eek: Det är väl väldigt tidigt..? Är inte februari-mars standard?

Jag pluggar till arkitekt så jag försöker hitta nåt i bygg/möbel-branschen, men kollar butiksjobb, museijobb och hästjobb också. Vad som helst utom vården och krogen. :o Vad söker ni?
 
Sv: Sommarjobb 2014

Jag ska nog jobba som kyrkogårdskötare i år igen :) inte så slitigt och mest utomhus! Kul att få göra fint också
 
Sv: Sommarjobb 2014

Där jag har sökt sommarvikariat, vilket är på lite mer "seriösa" ställen som går ut med en annons via sin hemsida eller Arbetsförmedlingens hemsida exempelvis, så har ansökningstiden varit ungefär nu och kanske fram till början på mars. Tidigare har jag haft sommarjobb som mer gått genom kontakter, jag har t.ex. aldrig behövt skriva ett CV till de jobben utan fått dem på kontakternas referenser, så har jag haft kontakt med arbetsgivaren allt från januari till så sent som halva maj. Väldigt individuellt alltså. Jag skulle tippa på att de seriösa ställena (nej, jag räknar inte mina tidigare sommarjobb som seriösa, det första möjligen, men inte resten...) har en ansökningstid som går ut nu ungefär. Tänk på att de ska gå igenom en hel del ansökningar och sen ha intervjuer med intressanta arbetssökande, det kan ta sin lilla tid.
 
Sv: Sommarjobb 2014

Jag har redan lyckats skaffa mig ett sommarjobb, vilket jag är jätte glad över!
Ska jobba på en pensionat här på Gotland och ska sköta lite av varje:)

Jobb som inte kommit ur kontakter har jag alltid sökt via arbetsförmedlingens hemsida, likaså detta året, där brukar det dyka upp ganska mycket jobb!
Och sen om man hittar något intressant företag är det ju bara att spontan söka eller höra sig för ifall de söker sommarvikarier:)
 
Sv: Sommarjobb 2014

Jag tycker nog att sommarjobben brukar dyka upp kring årsskiftet så det gäller att vara snabb, men till början av mars tror jag att jag sett annonser ute.
Själv kommer jag vara på samma ställe som förra året som jag fått via kontakter, det är ett vanligt kontorsjobb utan anknytning till mina studier.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp