Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var vi på bröllop nästa hela dagen, var lite orolig över hur det skulle gå, mycket folk, liv och samtidigt hålla bebis nöjd med matningar, blöjbyte och närhet. Men, det gick verkligen hur bra som helst! Hon somnade i bilen runt 1330, 14 var vi framme vid kyrkan, satte henne i ringsjalen, sen sov hon fram tills vi skulle åka till mottagningen, runt 16. Dags för mat och blöjbyte. Ner i ringsjalen igen, nöjd fram till middagen (givetvis) då ville hon ha mat igen och passade samtidigt på att bajsa riktigt ordentligt. Vagnen användes som skötbord då det inte fanns någon på toaletten. Var vaken och lite knorrig i runt 1 timme. Satte henne i trikåsjalen och vaggade lite, somnade sedan igen och sov fram tills vi kom hem, runt 2230, matade och bytte blöja, gick sedan och la oss, sov till halv 4. Sen var hon vaken i två timmar, somnade sedan om till 730. Så det gick verkligen över förväntan! :D Och det var andra gången vi som föräldrar fick höra att vi var så lugna och harmoniska med henne, HAHA! Tur att det inte syns vilket virrvarr av känslor som finns i kroppen och hur man kämpar för att hålla bebis nöjd och inte störa alla andra gäster :p Lykke var enda bebisen där och fick väldigt mycket uppmärksamhet, haha :p Så skönt att det gick bra och vilken självförtroendeboost jag fick! :bump::banana:

Igår var vi på bröllop nästa hela dagen, var lite orolig över hur det skulle gå, mycket folk, liv och samtidigt hålla bebis nöjd med matningar, blöjbyte och närhet. Men, det gick verkligen hur bra som helst! Hon somnade i bilen runt 1330, 14 var vi framme vid kyrkan, satte henne i ringsjalen, sen sov hon fram tills vi skulle åka till mottagningen, runt 16. Dags för mat och blöjbyte. Ner i ringsjalen igen, nöjd fram till middagen (givetvis) då ville hon ha mat igen och passade samtidigt på att bajsa riktigt ordentligt. Vagnen användes som skötbord då det inte fanns någon på toaletten. Var vaken och lite knorrig i runt 1 timme. Satte henne i trikåsjalen och vaggade lite, somnade sedan igen och sov fram tills vi kom hem, runt 2230, matade och bytte blöja, gick sedan och la oss, sov till halv 4. Sen var hon vaken i två timmar, somnade sedan om till 730. Så det gick verkligen över förväntan! :D Och det var andra gången vi som föräldrar fick höra att vi var så lugna och harmoniska med henne, HAHA! Tur att det inte syns vilket virrvarr av känslor som finns i kroppen och hur man kämpar för att hålla bebis nöjd och inte störa alla andra gäster :p Lykke var enda bebisen där och fick väldigt mycket uppmärksamhet, haha :p Så skönt att det gick bra och vilken självförtroendeboost jag fick! :bump::banana:
Vad härligt att det gick så bra!!

Vi hade vänner här på middag i fredags. Lillan var sjukt missnöjd lagom tills dom kom. Jag fick sitta i sovrummet och maratonamma henne medan dom och sambon åt och sen somnade både hon och jag en stund i sängen..väldigt sociala haha men tur det var nära vänner med egna barn :)

Verkligen en sådan dag då man undrar vad man hade gjort utan bärdon :D

Verkligen en sådan dag då man undrar vad man hade gjort utan bärdon :D

Jag hade också en sån dag i lördags. Jag var på unghästvisning och clinic. Bara när jag visade eller hanterade unghästar behövde jag att någon annan (hennes pappa) tog henne, men annars var hon med i sjalen hela dagen. Ammade i sjalen på läktaren, sov i sjalen, satt och snackade och flörtade med folk i sjalen. :D Jag är så jävla tacksam över bärdon alltså, vad gjorde man utan. Igår var jag, sambon och Hedda ut på en härlig dag i skogen, gjorde upp en eld, promenerade omkring i verkligen icke vagnvänlig terräng. Supernöjd bebis. :love: Vad gör folk utan bärdon om de ska plocka svamp? Om de vill ut på tur i naturen? Om de har har rosslig bebis som är förkyld och inte kan sova på rygg? Nä jisses, jag är verkligen enormt glad i våra bärdon. :love:

Härligt att läsa om era bebbar när ni tar med dem på era upptåg :love:

Dagarna här hemma börjar bli mysigare och enklare, senaste veckan har vår lille plutt varit betydligt gladare och det värmer mammahjärtat enormt. Han ler och flörtar massor, sover bra om nätterna och är numera helt okej med att ligga själv i babygymet eller sitta och spana i babysittern :love: sån skillnad!!

Han blir 12 veckor idag, jäklar vad det går fort! :eek::confused:

Just i denna sekund är det inte alls bra här hemma..
Sambon fick något ryck för 2-3 Tim sen och lämnade sängen för soffan.
1 Jag var uppenbarligen dum i huvudet som inte myst till det på ett par dagar.
2. Han vill inte ha mig längre - han tänker sova i Sthlm minst två nätter ("skyll dig själv om det händer något eftersom du inte gör något med mig")
3. Han trodde att dottern skulle vara det bästa i livet men känner sig inte redo och väljer bort henne
4. Han vill sälja huset och flytta till storstaden

Summan av kardemumman = han vill inte ha någon av oss och vill vara själv.
Jag hoppas att det var ett släng av irritation och trötthet. Det gör det hela absolut inte okej, eller förståeligt men det skulle vara en förklaring. Jag hoppas att han kommer hem imorgon efter jobbet och skäms ihjäl.
Mig kan han säga vad han vill om, men när han pratar om vårat barn på det sättet så krossar han mitt hjärta.
Tänkte inte skriva något alls men var tvungen att få ur mig det här någonstans.

Ligger och tittar på mitt underbart vackra barn, som jag vill skydda från allt ont i världen och gråter av smärta av att hennes egen pappa kan säga sådana saker.
Dumma människa...

2. Han vill inte ha mig längre - han tänker sova i Sthlm minst två nätter ("skyll dig själv om det händer något eftersom du inte gör något med mig")
3. Han trodde att dottern skulle vara det bästa i livet men känner sig inte redo och väljer bort henne

Jag hoppas att det var ett släng av irritation och trötthet. Det gör det hela absolut inte okej, eller förståeligt men det skulle vara en förklaring. Jag hoppas att han kommer hem imorgon efter jobbet och skäms ihjäl.
Mig kan han säga vad han vill om, men när han pratar om vårat barn på det sättet så krossar han mitt hjärta.

Ligger och tittar på mitt underbart vackra barn, som jag vill skydda från allt ont i världen och gråter av smärta av att hennes egen pappa kan säga sådana saker.
Dumma människa...
Men usch- jag lider verkligen med dig! Brukar läsa här för att se lite vad jag kan ha att vänta (har en tre veckor gammal bebis) och kände mig tvungen att skriva till dig! Jag hoppas verkligen att det bara är som du säger en tillfällig sak, men sånt är ändå aldrig ok att säga varken till dig eller om ert barn. Kan han ha hamnat i en förlossningsdepression eller liknande? Hade ni det bra tillsammans innan ni blev med barn? Kram

Men usch- jag lider verkligen med dig! Brukar läsa här för att se lite vad jag kan ha att vänta (har en tre veckor gammal bebis) och kände mig tvungen att skriva till dig! Jag hoppas verkligen att det bara är som du säger en tillfällig sak, men sånt är ändå aldrig ok att säga varken till dig eller om ert barn. Kan han ha hamnat i en förlossningsdepression eller liknande? Hade ni det bra tillsammans innan ni blev med barn? Kram
Han har alltid haft svårt med sitt temperament och sin korta stubin så innan hon kom var det en del riktigt dumma saker sagda i "stridens hetta". I början av förhållandet skedde det betydligt oftare men har avtagit i takt med åren.
Under graviditeten var det dock en hel del då han inte alls kunde förstå att jag inte orkade/klarade av allt som innan.
Tror att allt nu inatt handlade om att han inte tycker att jag gett honom uppmärksamhet på det sexuella planet på alldeles för länge enligt honom, då blir han irriterad och sen smäller det liksom och då är ALLT fel.
Det gör så ont i mig bara när det går ut över det absolut finaste vi har (och där började jag gråta igen...)
Jag hoppas och tror som sagt att det är övergående, men det gör ju inte mindre ont för det..

Ska kanske tala om att han är en underbar pappa annars! Njuter av att umgås med sin dotter, badar gärna med henne och försöker verkligen lära sig att förstå vad hon vill när hon är missnöjd. Han tar henne när jag behöver komma ifrån så jag kan åka och rida, och tar gärna promenader osv. Därför är det så tråkigt att han blir så låst när någonting är irriterande för honom.
Dumma människa ibland :mad: :cry:

Han har alltid haft svårt med sitt temperament och sin korta stubin så innan hon kom var det en del riktigt dumma saker sagda i "stridens hetta". I början av förhållandet skedde det betydligt oftare men har avtagit i takt med åren.
Under graviditeten var det dock en hel del då han inte alls kunde förstå att jag inte orkade/klarade av allt som innan.
Tror att allt nu inatt handlade om att han inte tycker att jag gett honom uppmärksamhet på det sexuella planet på alldeles för länge enligt honom, då blir han irriterad och sen smäller det liksom och då är ALLT fel.
Det gör så ont i mig bara när det går ut över det absolut finaste vi har (och där började jag gråta igen...)
Jag hoppas och tror som sagt att det är övergående, men det gör ju inte mindre ont för det..

Ska kanske tala om att han är en underbar pappa annars! Njuter av att umgås med sin dotter, badar gärna med henne och försöker verkligen lära sig att förstå vad hon vill när hon är missnöjd. Han tar henne när jag behöver komma ifrån så jag kan åka och rida, och tar gärna promenader osv. Därför är det så tråkigt att han blir så låst när någonting är irriterande för honom.
Vad skönt att det har gått åt rätt håll med åren. Jag har själv levt med en människa som hade mycket temperament och som kunde säga vad som helst när han blev arg. Och annars var helt underbar... Det slet verkligen på mig även om jag visste att det "bara" var i stridens hetta. Det tar ju ändå... Förstår verkligen att det gör ont och det här vet du säkert själv men du är INTE skyldig honom någonting sexuellt bara för att ni har en relation! Självklart är det något man behöver prata om, om man har olika behov, men att du under och efter en graviditet inte har samma lust är inte konstigt. Och det bara ska han respektera.
Sen är det ju helt naturligt att du känner som du gör när det går ut över dottern, det är ju din naturliga instinkt att skydda henne från allt negativt i världen! De kraven tycker jag också att du kan ställa, du har valt (?) att acceptera hans brister när han blir arg, men det har inte hon och då får han inte ta ut det över henne även om det är riktat mot dig och att det just nu "bara" är du som lider av hans ord. Hoppas att han lugnar sig och kanske att ni kan prata om det då när han är lugn och mer mottaglig för kommunikation...

Dumma människa...

Men för helvete! Han är ju vuxen! Han får väl ta hand om det själv om han är frustrerad.
Vi hade noll sexliv på ett år efter att BARNET föddes, jag hade ingen lust alls.
Det är ingen ursäkt att slänga ur sig sånt, än mindre om han inte menar det utan det används som ett hot för att få som han vill.

Men för helvete! Han är ju vuxen! Han får väl ta hand om det själv om han är frustrerad.
Vi hade noll sexliv på ett år efter att BARNET föddes, jag hade ingen lust alls.
Det är ingen ursäkt att slänga ur sig sånt, än mindre om han inte menar det utan det används som ett hot för att få som han vill.
Kan bara hålla med föregående talare. Låter helt fruktansvärt. Sex är väl nåt som båda vill (?), hade ingen lust alls när vår dotter fötts så det fick ligga på is. Hoppas han fick en tillfällig psykos, ingen ska behöva ta sådant där, allra minst en nyförlöst.

Förlåt men han låter ju helt dum i huvudet. Han får väl runka loss om det är så jävla viktigt. Herregud hur man man ens tänka tanken att bete sig så där pga sex? "Inte fått uppmärksamhet på det sexuella planet", jag blir svårt provocerad av att man kan vilja kasta bort sin familj för att man inte fått ligga, det kan omöjligt vara så extremt viktigt att det är värt det.

Hade min sambo ens tänkt tanken hade jag kastat ut honom, faktiskt.

Dumma människa...

Kram!

Man beter sig aldrig som Lilleknodds sambo men jag har en egen med ett annat behov än mig vilket emellanåt leder till diskussioner.

För honom handlar sexet om att bli sedd, inte att få utlösning. Därför är inte runka själv ett fungerande substitut.

Man måste fortfarande bete sig som en vuxen människa, diskutera saken och inse att livet med och utan småbarn är två helt skilda saker. Och det får man lära sig att hantera.

Dumma människa...

Han låter som ett riktigt jävla praktarsel.

@Lilleknodd Oj, kram. Usch vad ledsen jag hade blivit. Inte ok alls att bete sig så.

Och angående sex, herregud du är en nyförlöst mamma! Jag har exakt noll sexlust, känns helt främmande för mig att ha sex just nu. Det får komma sen.. Min sambo har förståelse för att vi just nu får uttrycka närhet och kärlek på andra sätt än sex just nu.

Att han inte känner himlastormande förälskelse till er dotter direkt kan vara helt normalt, det behöver växa fram för vissa. Men jag tycker att hans beteende känns som att han nästan kan ha drabbats av en förlossningsdepression? Hur som helst, förstår verkligen att du är ledsen. :(

Dumma människa...

Usch vad trist han beter sig :( Vi har inte haft sex sen jag vet inte när, det var nog nångång i våras och jag känner ingen större lust nu heller. Men det beror på hur han ställt sig i frågan om att jag vill flytta och det vill inte han. Jag har numera svårt för att han tar på mig och sex finns inte på kartan. Han säger inget om det, men hade han börjat snacka om det så hade han fått deala med det själv, jag ställer inte upp om jag inte vill.
Det känns som omställningen att det kommer ett barn in i bilden är svårare för vissa att acceptera. Vi har ex alltid sovit tillsammans och delat ett stort täcke, jättemysigt! Men nu har vi inte sovit tillsammans sen i våras och jag trivs alldeles utmärkt med att bara sova med Lykke och att han sover i gästrummet. Men jag märker på honom att han inte trivs med det alls. Han tar mycket för givet att allt ska vara som det var innan, både hemmet (hur det tas hand om, renoveringen mm) och ekonomiskt. Jag hinner liksom inte med att renovera bara för att jag är hemma på dagarna, och vi har def inte råd att lägga stora pengar på dyra saker till huset som han tycker. På min man så märks det mycket att han är lillebror, både på hur han blir behandlad av sin mamma och hur han beter sig, och det märks väldigt mycket mer nu när bebis kommit in i bilden.
Jag förstår verkligen att par skiljer sig när de har småbarn.

Jag tänker att detta är praktexempel på hur viktigt det är att hjälpas åt. Har man en bäbis på sig 23 av 24 timmar är det nog få som vill ha sex den där timmen man har över. Jag är helt övertygad om att om man hjälps åt, partnern tar hand om barnet så mycket som möjligt och man turas om att sova med bebisen så ökar chanserna markant. Man måste få vara själv ibland, och veta att någon annan tar ansvaret.
Jag matade oftast på nätterna, men min partner hämtade barnet i sängen alternativt fixade ersättning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka