Sommarfest - lekar

pepp

Trådstartare
Den 10 augusti har jag och bästis våran stora sommarfest. Det var succé förra året och över 40 personer här!

Vi kommer ha kubb. Behöver dock tips på lekar där folk kan välja om de vill vara med eller inte.
Gärna sånt som funkar inomhus med, vädret kanske inte är på våran sida i år... :cautious:

Jag har läst om nån lek där man ger några personer olika uppdrag under kvällen, men minns den inte mer exakt.
 
Jag minns någon midsommarfest jag var på så var det en lek där de läste upp något en form av ledtråd, alla var uppdelade i lag, sen skulle man välja någon i laget som skulle utföra uppgiften, t ex en ledtråd var något som jag räknade ut att det gick ut på att vika ett flygplan och se vem som kan kasta det längst.
Sen var det en där man skulle doppa en penna hängades i ett snöre runt midjan, ner i en flaska utan att använda händerna och massa annat. Vet dock ej om den leken har något namn.
 
Strumpbyxebowling (två och två men funkar också fler)


Lutande tornet (två och två, typ Jenga)

Förutsätter tillgång till skeva träklossar, tegelstenar eller liknande. Deltagarna skiftas om att lägga en kloss överst, den som får tornet att rasa förlorar.

Slå i spik snabbast (funkar hur många som helst bara det finns något att spika i)
 
Den 10 augusti har jag och bästis våran stora sommarfest. Det var succé förra året och över 40 personer här!

Vi kommer ha kubb. Behöver dock tips på lekar där folk kan välja om de vill vara med eller inte.
Gärna sånt som funkar inomhus med, vädret kanske inte är på våran sida i år... :cautious:

Jag har läst om nån lek där man ger några personer olika uppdrag under kvällen, men minns den inte mer exakt.
Vi lekte en jätterolig lek ed kollegorna, men det förutsätter att mn känner varandra lite. Alla får en lapp o penna för att räkna poäng. En person har gjort frågor i enkelt ja nej formulär i formen "hur många här har" sen kan man fylla på med varfri fräckhet, badat naken, hånglat med en kändis osv.
Sen rättar lekledaren och läser upp en fråga varvid mn går varvet runt och första ska gissa antal hur många som då hånglat med en kändis. Resterande säger mer eller mindre, lika får man inte säga. Lekledaren ger svaret och om man gissat åt rätt håll får man poäng! När frågorna är slut vinner den med flest rätt svar!
Kräver att Lekledaren inte är för berusad så poängräkningen blir rätt 🤪
 
Den 10 augusti har jag och bästis våran stora sommarfest. Det var succé förra året och över 40 personer här!

Vi kommer ha kubb. Behöver dock tips på lekar där folk kan välja om de vill vara med eller inte.
Gärna sånt som funkar inomhus med, vädret kanske inte är på våran sida i år... :cautious:

Jag har läst om nån lek där man ger några personer olika uppdrag under kvällen, men minns den inte mer exakt.

https://www.baralek.se/festlekar-for-vuxna/

https://lekarkivet.se/lekar.php?kat=3


Lekarkivet har väldigt mycket som jag använder i mitt jobb med vuxna. :D

Välj ut några lekar som kräver samarbete, och kanske någon/några lekar som är individuella tävlingar.
 
Om man kör lagtävlingar är det ganska kul att deltagarna får veta att de ska lösa ett problem med hjälp av ett verktyg. De får inte veta vad problemet är, men välja ett verktyg från ett bord, t ex hammare, spik, kofot, osthyvel, mejsel osv, gärna blandade saker.
Uppdraget är sedan att få ut en så lång remsa skal som möjligt från en potatis. Har varit med om den ett par gånger på sommarfester (och så klart är den roligast när man inte vet uppdraget) och det brukar de flesta tycka är ganska kul :)
 
Om man kör lagtävlingar är det ganska kul att deltagarna får veta att de ska lösa ett problem med hjälp av ett verktyg. De får inte veta vad problemet är, men välja ett verktyg från ett bord, t ex hammare, spik, kofot, osthyvel, mejsel osv, gärna blandade saker.
Uppdraget är sedan att få ut en så lång remsa skal som möjligt från en potatis. Har varit med om den ett par gånger på sommarfester (och så klart är den roligast när man inte vet uppdraget) och det brukar de flesta tycka är ganska kul :)

De här lät som någonting till och med jag, som avskyr lekar som pesten, skulle kunna vara med på! Inte pinsamt, inte kroppskontakt, inte personligt. <3
 
Om man kör lagtävlingar är det ganska kul att deltagarna får veta att de ska lösa ett problem med hjälp av ett verktyg. De får inte veta vad problemet är, men välja ett verktyg från ett bord, t ex hammare, spik, kofot, osthyvel, mejsel osv, gärna blandade saker.
Uppdraget är sedan att få ut en så lång remsa skal som möjligt från en potatis. Har varit med om den ett par gånger på sommarfester (och så klart är den roligast när man inte vet uppdraget) och det brukar de flesta tycka är ganska kul :)

Extra kul om man har flera uppdrag, dvs först väljer man ett verktyg till att t.ex. skala potatis-uppdraget. Sedan får man välja ett nytt verktyg till nästa uppdrag. Kan xzexempelvis vara att slå i en spik på så få slag som möjligt, få iväg en boll så långt man kan eller liknande.
 

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 936
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 972
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 041
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 417
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp