Sommarens utflykter

BobberiBoo

Trådstartare
Har sneglat lite men inte hittat en liknande tråd.

Efter årets alla renoveringar och denna månadens inflöde på hantverkarfakturor och bilskatter så är börsen inte lika välfylld längre för ett litet tag framöver. Så jag tänkte se om vi har några bra tips på vad man kan hitta på med småglinen i sommar och samla dem här. Har dottern som fyller fem i vinter och ibland hennes kusiner i samma ålder +-1år. Så vart kan vi åka och vad kan vi hitta på som inte kostar en förmögenhet, ska ju passa barnen såväl som vara roligt för vuxna. Och ligga i Skåne med omnejd.

Mina idéer så långt är:
-Skånes Djurpark
-Tosselilla
-Sommarrodel på Kungsbygget
-Ven

Fler förslag?

Efter årets alla renoveringar och denna månadens inflöde på hantverkarfakturor och bilskatter så är börsen inte lika välfylld längre för ett litet tag framöver. Så jag tänkte se om vi har några bra tips på vad man kan hitta på med småglinen i sommar och samla dem här. Har dottern som fyller fem i vinter och ibland hennes kusiner i samma ålder +-1år. Så vart kan vi åka och vad kan vi hitta på som inte kostar en förmögenhet, ska ju passa barnen såväl som vara roligt för vuxna. Och ligga i Skåne med omnejd.

Mina idéer så långt är:
-Skånes Djurpark
-Tosselilla
-Ven

Fler förslag?
Bakken 20% på turband om du har brobizz
Bonbonland ca 50% rabatt om du har brobizz
Malmö tekniska museum
Landskrona museum har en väldigt fin avdelning gör barn
Grilla i skrylle/ bokskogen

Finns något i Blekinge som heter Barnens Gård med allt från lantgårdsdjur till vattenrutschbanor. Har inte varit där själv men skulle gärna åka dit!

Mina idéer så långt är:
-Skånes Djurpark
-Tosselilla
-Ven

Fler förslag?
Plocka hallon! Det är jättekul och gratis om det finns i närheten.

Hallands Väderö brukar vara helt fullt av björnbär i augusti och det blir jättebra paj! heltäckande kläder som är tagg och fästingbeständig rekommenderas. Båtfärd, bad, björnbär!

Tumlarsafari från Kullens fyr. Men den var lite dyr kanske. Så klippromenader däromkring är fint. Inget för de minsta, kanske läskigt för den äldsta, min sexåring tyckte de körde för fort.

Tropikariet i Helsingborg var helt awesome! jättefint! klappakvarier, hajar, fritt springande apdjur, traskande myror.

Fredriksdal var vi inte på för det regnade men det är nog också fint.

Senast ändrad:
Jag hittade massor sen med.
-Nimis
-Karlslundsbadet
-VikingaTider
-Tykarpsgrottan
Skulle säga att Nimis är lite väl även för 4+ åringen. Min precis 5 åring gick ned där förra året och var en trooper och tog sig upp och ned själv, men jag skulle rekommendera en stark vuxen med stark rygg och god kondis med, som kan bära gråtande barn uppför vid behov. Och vatten och bullar med ned (det glömde vi).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka