Sommarbete

Sv: Sommarbete

Om man inte har tillgångar till att låta dem vänja sig, vad gör man? :crazy:

Liebling skrev:
Mina hästar fick vara ute första natten i år i natt!

Vart i landet bor du? Längtar också efter att kunna låta pållarna vara ute på natten, lilltjejen vill inte komma in om kvällarna längre;)

*KL*

Jag brukar försöka få ut dom i maj och sen är dom ute fram till september, något år har det varit oktober. Det beror helt på temperaturer och dylikt. Jag hoppas det torkar upp så dom kan vara ute från maj i år med även fast det inte ser särskilt ljust ut just nu.

Från början av juni till början av september brukar damen vara ute dygnet runt.
Det känns dock ganska långt bort, har mer snö nu är vad vi hade i december...

brukar släppa mina runt 9april om vädret tillåter.men i år blir det nog inte förrän runt 10maj kanske.pga den långa vintern,sen brukar jag ta in dom i november.då jag tycker dom ska gå på bete så länge som möjligt

Dom går ute dygnet runt från typ 25 maj eller så i några dagar i sina vanliga hagar, sen flyttas dom till betet 1 juni.
Går där till 1 sep oftast, beror på väder.
Förra året hade vi mitt sto plus en av tjejernas sto med föl ute hela september också men i en annan hage.

vi har tänkt släppa hästarna så dom är ute dygnet runt i mitten/slutet på maj. men det är väder & vind som styr det. sedan brukar dom kunna gå ute till september/oktober.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
715
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
711
Senast: tara
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
748
Senast: Oknytt
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka