sommarbete?

D

Dondimpen

okej..nu när jag ändå är igång.. =) min häst har aldrig gått på sommarbete där han har fått vara ute på natten också.. oftast har det varit så att han har kommit ut vid 7 på morgonnen och kommit in vid 8 tiden ungefär..han har fått lite kraftfoder under den tiden också..
jag funderar på att låta honom gå ute under natten också den här sommarn... vad tror ni om det? Självklart kommer jag att vänja honom vid det succesivt och förmodligen fortsätta ge honom lite kraftfoder då han har lätt för att tappa i vikt.. men jag kommer nog till att vilja sova i hagen första natten som han går ute.. =) hur har era hästar reagerat?
 
Sv: sommarbete?

Mina hästar går alltid ute dygnet runt på sommaren. Varför skulle han inte klara det?
Klart du kan campa i hagen men hur kallt är inte det...
 
Sv: sommarbete?

Sov du i hagen om det käns bra, hästen lär inte bry sig om villket, förövrigt vet man inte hur man ska ställa sig till detta inlägg med tanke på hur du betedde dig mot Peter_Lundin när han svarade på ditt inlägg om korn. :mad:
 
Sv: sommarbete?

Vad skulle det vara som gör att hästen upplever hagen som obehaglig på natten när den är där på dagen?

Hästar är inte som vi människor som har sammanhängande nattsömn. De sover istället i flera korta perioder fördelat över dygnet.
 
Sv: sommarbete?

Jag tror inte att hästen kommer bry sig öht.
Det är trots allt naturligt för en häst att vara ute även nattetid.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 728
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: Habina
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 915
Senast: Eurydome
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 618
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp