Sommarbete + motion??

F

Frida 78

Hej!

Jag undrar lite över om och hur mycket era hästar motioneras när de går på sommarbete?? Min pålle går i en enorm hage och är väääldigt svårinfångad när man ska ta in henne för en ridtur...
 
Sv: Sommarbete + motion??

Mina hästar har motionerats som vanligt på sommaren, trots att de gått på bete. Istället så har de haft paus över vintern när det är som kallast och jobbigast. Mest för att jag inte tycker det är skojigt att motionera dom när det är -20 C och snöstorm.
 
Sv: Sommarbete + motion??

Min rids fyra dagar i veckan året runt.
 
Sv: Sommarbete + motion??

Jag rider varje - varannan dag, lite beroende på vädret, men mina vilar på vintern så det är nu jag rider som aktivast!
 
Sv: Sommarbete + motion??

Mina har sin intensivaste period på sommaren, när de går på bete. Vilan tar vi på vintern när det kallt, mörkt och vidrigt.

Mina kommer när jag ropar oavsett om det är betet eller hagen, så jag har inga problem med infångandet dock.
 
Sv: Sommarbete + motion??

Mitt sto brukar för det mesta gå kvar "hemma" i hagarna. Alltså de vinterhagar vi har haft vid stallet är väldigt stora, så det blir tillräckligt med sommarbete där! Hon har gått ute dygnet runt och jag har ridit ungefär som vanligt. Hon är 21 år nu så jag undviker att ställa av henne helt (är rädd att hon blir stel o tappar muskler då). Hon rids lite lätt året om, även på sommaren, men visst får hon vila ett par veckor sådär.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 230
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
717
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
430
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
22
· Visningar
1 119

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp