smedsussie

Trådstartare
Jag har en liten fråga. Den kan verka vara dum, men jag har aldrig haft en häst med vita tecken förut...

Hästen i fråga har en rosa/hudfärgad fläck mellan näsborrarna. Jag vill skydda den mot sol så gott det går. Har hört att en del använder Helosan sol, men det fanns inte på butiken idag.

Så min fråga lyder, kan man använda vanlig solkräm för människor i stället, med hög solskyddsfaktor?

Jag har en liten fråga. Den kan verka vara dum, men jag har aldrig haft en häst med vita tecken förut...

Hästen i fråga har en rosa/hudfärgad fläck mellan näsborrarna. Jag vill skydda den mot sol så gott det går. Har hört att en del använder Helosan sol, men det fanns inte på butiken idag.

Så min fråga lyder, kan man använda vanlig solkräm för människor i stället, med hög solskyddsfaktor?
Det går men det bästa är att köpa zinkpasta. Den lägger sig som en hinna och skyddar bäst och längst!
(Haft en häst med lykta i ansiktet )

Jag använder Apotekets vattenfasta spary till barn. Funkar bra och sitter hela dagen utan att kladda.

Det absolut bästa, tycker jag, är noslapp som fästes på grimman eller flughuva med noslapp.

Equilibrium har noslapp som är bra, Shires har bra flughuvor med täckande och bra nosdel.

Att smörja tycker jag är ganska omständigt och svårt att få riktigt bra.

Liknande trådar

Foder & Strö Våra hästar har gått på hårt betat bete, och min unghäst har visat vad jag trott varit solbränd mule. Han har vit bläs och rosa mule, så...
Svar
16
· Visningar
3 179
Senast: A_NN_A
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 396
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag jobbar i en djuraffär, vilket är både jätteroligt, för jag får ju jobba med min hobby och träffa på människor med samma intresse som...
2
Svar
26
· Visningar
6 090
Senast: Lavender
·
Utrustning Är det någon som har något bra förslag på bra Sun Chaps? Har kikat lite och hittar 3 st olika. Equi-Chaps Sun Protect Chaps (de...
Svar
14
· Visningar
3 221
Senast: Leoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka