Solen gick ner, nu vart det inge mer....

Sv: Solen gick ner, nu vart det inge mer....

jag vet inte vad jag hade gjort om min hund bitit ett barn. än så länge har det inte hänt nåt och hon kommer inte att göra nåt heller. vi lämnar dom aldrig ensamna. dom är ständigt under uppsikt plus att hon har accepterat honom. men kommer att skicka henne ut på landet till en ensam person eller ett par i löfte om att det inte kommer att vara barn där. då får hon den uppmärksamheten hon behöver. hon är bara 2 år gammal.

Min hund är... nej jag menar var snart tre år.
Fram tills för en vecka sedan har han älskat bebisen. Dom har levt ihop i 8 månader. Och under den tiden aldrig visat någon tendens till att inte acceptera eller gilla bebisen.

Jag trodde aaaaalldrig att denna hund skulle göra något liknande.

Vi har aldrig sett en tillstymmelse av aggrisivitet eller liknande tidigare.

Detta är en hund som varit en stolt storebror i 8 månader.

Tilläggas kan att hunden och barnet aldrig varit i ett rum ens ½ sekund samtidigt!

Då jag oxå vet att man inte lämnar barn och hundar ensamma.

Det som hände i förrgår hände när jag satt och klappade hunden!!!!
Utan förvarning och helt oprovocerat!

Jag vet att vi gjorde rätt val....

Men jag kommer änndå klandra mig själv för vad som hände...
Och jag saknar min bästaste hund något grymt mycket....

Jag tycker att du var för snabb i ditt beslut! Nu har inte jag barn men jag har hund och ska skulle först ta reda på Varför hon gjorde som hon gjorde, om hon hade ont eller något. Givetvis skulle jag hålla hunden borta från barnet under tiden men jag skulle aldrig kunna leva med att veta att jag avlivat min hund utan att veta i grunden varför! Och jag skulle i sånna fall omplacera hunden till ett barnfritt hem med väldigt duktiga & hundvana personer. De flesta hundar går att träna.. Men det är ju vad jag tycker, alla tycker vi olika..

//Diana

Jag hade nog aldrig tagit ett sådant snabbt beslut. Det finns i princip alltid en anledning till varför en hund biter, även om vi inte kan se den för blotta ögat. En sak somhänder som hunden anser vara en provokation, även om inte vi gör det. Smärta, sjukdom, rädsla.. Det finns mycket att välja på.

Hade någon av mina hundar blivit aggressiva, vilket är något helt annat, så hade jag övervägt avlivning.
Jag anser inte att några hundar är superhundar som aldrig kan göra fel, eller där olyckor aldrig kan hända.

ska du skicka iväg hundstackaren bara för att barnet blir äldre än 4 vekor?? han kankse inte ens har något emot barnet... seriös hundägare du borde kankse inte skaffat hund från början då.

Jag har 2 barn och 2 hundar, har haft flera hundar när mina barn varit små har nu en 2 årig son och det har inte varit några som helst problem båda barnen kan göra precis vad som helst med båda hundarna utan att dom någonsin skulle göra något för att skada dom. snarare tvärt om.
Jag har en am.bulldog och en pitbull tar man det lungt från början och presenterar den nya familjemedlemmen ( barnet) och visar att den hör till familjen och får hunden att förstå att dom är extra ömtåliga, hundar är smarta.

sen finns det undantags fall som blir för avundsjuka eller rädda men då är det oftast något annat i hundens uppfostran och lydnad som det är fel på. Prova att omplacera hunden det finns många människor som kan ge den ett bra hem som kankse inte ens kommer skaffa barn under hundens livstid, eller som har vuxna barn.

till Ts : efter att han gjorde ett utfall mot ditt barn förstår jag att du blivit rädd och att barnet kommer i första hand men prova omplacera det är inte säkert att han bryr sig om andra barn eller äldre barn.

Å då tar vi lite salt och häller i det öppna såret på den stackars trådskaparen som är jätteledsen över sin hund.

Till TS - du gjorde helt rätt
. Hunden lider inte där den är nu.
Det är INTE synd om honom.

Fast hennes inlägg var inte riktat mot TS, utan mot Doglover om jag fattat det rätt`?

Äsch, såg nu att det nedersta var riktat mot TS.

Varför måste folk skriva sånt, särskillt när hunden redan är avlivad?

Jag kan säga att jag reagerade på den klämkäcka överskriften, ja jag tolkade den så. Sen hade jag nog funderat nån dag till. För en sak till jag reagerade på var att du satt och klappade hunden samtidigt som det hände.
Och det vet ju det flesta att en klapp i fel läge kan hunden tolka som en uppmuntran till något.

Nu är det gjort och jag säger som nån annan. En död hund lider inte. Känns det rätt för er, så var det rätt beslut.

Jag kan säga att jag reagerade på den klämkäcka överskriften, ja jag tolkade den så. Sen hade jag nog funderat nån dag till. För en sak till jag reagerade på var att du satt och klappade hunden samtidigt som det hände.
Och det vet ju det flesta att en klapp i fel läge kan hunden tolka som en uppmuntran till något.

Nu är det gjort och jag säger som nån annan. En död hund lider inte. Känns det rätt för er, så var det rätt beslut.

I dina ögon må den låta klämkäck... men inte i mina...

Ja jag har suttit och smekt och myst med min hund varje dag i tre års tid... Förstår inte varför det helt plötsligt skulle utlösa ett utfall mot min son?

Senast ändrad av en moderator:

Tack alla som både vifdgat mina sår och öst salt i dom och ni som faktiskt tyckt att jag gjort rätt....

Ni som aldrig varit med om det kommer aldrig fatta vilket svårt beslut det var!!!
Jag trodde aldrig jag skulle behöva ta ett sånt beslut heller....

Om ni såg mig nu skulle ni inte tro era ögon...
För mina ögon är så svullna och rödsprängda efter snart två dyngs ständigt lipande...

Jag har ångrat mig tusen gånger...
Men när jag ser min son och märkena efter bettet så känner jag ändå att det var rätt.

Men jag vet att denna natt kommer bli lika lång som den som varit...
För ingen hund kommer krypa under mitt täcke och ligga skeden med mig.

så fort jag är ensam bryter jag ihop,,,,

jag bara gråter och gråter....

Hela detta inlägg är osamanhängande, jag vet men jag kan inte koncentrera ,mig....

ska du skicka iväg hundstackaren bara för att barnet blir äldre än 4 vekor?? han kankse inte ens har något emot barnet... seriös hundägare du borde kankse inte skaffat hund från början då.

Jag har 2 barn och 2 hundar, har haft flera hundar när mina barn varit små har nu en 2 årig son och det har inte varit några som helst problem båda barnen kan göra precis vad som helst med båda hundarna utan att dom någonsin skulle göra något för att skada dom. snarare tvärt om.
Jag har en am.bulldog och en pitbull tar man det lungt från början och presenterar den nya familjemedlemmen ( barnet) och visar att den hör till familjen och får hunden att förstå att dom är extra ömtåliga, hundar är smarta.

sen finns det undantags fall som blir för avundsjuka eller rädda men då är det oftast något annat i hundens uppfostran och lydnad som det är fel på. Prova att omplacera hunden det finns många människor som kan ge den ett bra hem som kankse inte ens kommer skaffa barn under hundens livstid, eller som har vuxna barn.

till Ts : efter att han gjorde ett utfall mot ditt barn förstår jag att du blivit rädd och att barnet kommer i första hand men prova omplacera det är inte säkert att han bryr sig om andra barn eller äldre barn.

TACK Nu känns det genast myyycket bättre'!!!!!!!
:cry:

Jag vet precis vad du går igenom, jag har varit där två gånger. Visserligen bet ingen av hundarna ett barn, men den ena hade mycket väl kunnat göra det om tillfälle gavs (Väldigt rädd för främmande barn) och den andra hade också gjort det om barnet hade trängt sig på.

Dom avlivades dock inte pga just det här med barn, men jag vet hur det är att ta bort en hund för att det helt enkelt inte fungerar. Oavsett vilken situation det nu är som inte fungerar. Men jag har tänkt mycket, länge och väl över dom besluten. Jag skulle aldrig kunna förmå mig till att ta ett hastigt beslut över min bästa vän, även om ett barn var inblandat. Och jag har barn själv, så jag vet hur starkt man känner för dom också.

Saknaden blir självklart enorm ändå, och det är bara att gråta och gråta och gråta. Man slutar att gråta efter ett tag, och börjar minnas det fina man haft ihop med den hunden istället.

Du frågade om du var för snabb i det beslut. Några tyckte det och några inte. De som tyckte det säger du strör salt i dina sår.
Ja jag förstår det. Men varför ställde du då frågan?
Kanske var onödig fråga eftersom du redan låtit hunden lämna hemmet. Och då blir det som sagt att strö salt i sår, eftersom svaren kanske kommer för sent.
Alla sitter inte här vid datorn och kan ge svar direkt en tråd kommer upp.

Och det är faktiskt så att en klapp i fel läge kan göra att hunden gör någon man inte förväntat sig, om man inte kan läsa hundens signaler.

Liknande trådar

Hundhälsa Vår papillonhane (Chip) på 13 år har den senaste tiden lagt sig till med en del konstiga beteenden. När vi är ute i trädgården kan han...
Svar
7
· Visningar
7 098
Senast: Sickan
·
Övr. Hund Jag har en boxertik på 2 år, världens snällaste när det kommer till människor. Älskar allt å alla, precis som en boxer ska vara...
Svar
10
· Visningar
5 039
Senast: Ainon
·
0
Hundhälsa Jag och min kille tar hand om en rottweiler och en chihuahua åt min moster för hon jobbar så mycket. Vi tar alltså hand om dom ca 5...
Svar
18
· Visningar
4 735
Senast: 0000
·
Hästhantering I april 2006 hämtade en mycket lycklig 17-åring hem sin allra första häst, ett urgulligt 4-årigt travarsto vid namn Anna, och det visade...
2
Svar
35
· Visningar
5 568
Senast: Pettsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka