solcells lampor

angelaL

Trådstartare
Är det någon här som har nåhgon erfarenhet av sollcels lampor? hur mycket ljus ger dom och hur mycket sol behöver dom?

I mitt stall har jag nämligen ingen el utan allt går på batteri, (jippi) och ibland händer det ju att det förbanade batteriet tar slut och då vore det ju trevligt med lite extra belysning. Förutom ficklampan alltså.

skulle det vara en bra ide att köppa ett gäng sådana som extra lys,?

Sv: solcells lampor

De lyser inte särskilt mycket, ledljus bara, och de behöver ganska mycket sol för att fungera.

Nej, det är ingen större idé. De fungerar inte alls på vintern (för få ljusa timmar, i Stockholm i alla fall) och de ger inte särskilt mycket ljus, bara 'mysljus' eller 'ledljus' men inte mer.

Hur mycket sol har du I stallet då, eller har ni inget tak?

Inte för att vara elak alltså, men jag bara undrar!

Jag skulle också rösta för ett litet elverk (elaggregat). Kostar kanske en del men sen har du säker el som också kan driva små verktyg och t.ex. ett litet elektriskt värmeelement i några timmar om det behövs. Lånade ett av en kompis för att lysa upp ett fält en kväll, fungerade perfekt men det väsnades förstås lite. Lycka till! :idea:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 952
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästmänniskan Vår ena hage ligger lite avsides och är beck-mörk nu på höst-kvällarna, man ser knappt handen framför sig och det är därmed lite svårt...
Svar
18
· Visningar
2 637
Senast: QuickStar
·
S
Hästmänniskan Ni som jobbar på eller rider på ridskolor kan ni inte berätta lite i korta drag om vad det är för verksamheter som bedrivs, hur många...
Svar
10
· Visningar
2 190
Senast: Lucta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama