Solbränd mule

Corax

Trådstartare
Nu har jag gjort bort mig!! :crazy:
Ena hästen har väldigt vit mule och jag brukar alltid smörja in den under sommaren.
Men i år (förra veckan)så hann han bränna sig ganska ordentligt (ja jag har GRYMT dåligt samvete!!!).
Det kan ju tyckas att det inte är hela världen MEN i dag när jag var ute för att endast titta till hästarna så hade han en "knöl" på mulen. Hård och rätt stor. Den satt precis under det området han brände sig värst på(2x2 cm). Så vad i HELA friden ÄR det??? Infektion? En alien? ;) Han verkade inte ha ont i alla fall...

Sv: Solbränd mule

ormbett? är den jääätte jätte stor större en en getinböld som dom får? isf kan det vara ett ormbett min häst hade de förut :(

Låter ju mer som om han blivit stucken av ex en jordgeting, än att han bränt mulen i solen och fått en knöl av det.. :crazy:

Ja jag tycker också att det är konstigt...
Men så är också den här hästen lite speciell. :smirk:

Getingstick eller ormbett skulle kanske vara en möjlighet men då tycker jag att han borde ha ont.
Knuta är det nog inte. Det känns som om knölen är för stor för det och uppkom på bara en halv dag.
Han ska granskas under lupp i morgon så får vi se. ;) Tar även med mig kameran då!

Jag är inte bara klantig, jag är senil också... :smirk:
Klart jag glömde kameran. Visserligen tog jag med mobilen men de bilderna får jag inte in i datorn... :(

Hur som helst är jag rätt övertygad om att han har en aktiv infektion (ehrlichia)i kroppen som har gjort att minsta lilla sår blir 17 reser värre. Han var jättesvullen på mulen och det vätskade från såret (ser nu ut som ett skrapsår på 1½x1½ cm).
Dessutom var lymfkörtlarna stora som pingisbollar. :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 243
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 730
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 794
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama