Solbacken -06

Sv: Solbacken -06

Du har inga bilder på en vit stor häst ? leynir ? :)

CmC-05 skrev:
Det här är igentligen tvärfel forum för mig ;) Kan absolut ingenting om islandshästar, men jag lyckades fånga ett par stycken på bild vid tävlingarna på solbacken. (skicka ett pm om ni vill ha någon av bilderna med högre upplösning.)

https://secure.storegate.se/user/Pi...37&Share=76ae72ba-89ec-489e-b885-0ace8473b468

(om någon moderator tycker att det här ligger fel så är det bara att flytta på den ;) )

Åh, bild nummer 38 känner jag, han är så fin!

Jag förundras av många ryttare. Nu säger jag inte att någon utav dem är urkassa för den sakens skull. Men de flesta hästarna på bilderna gapar och de rids på skarpa bett..

ja, hästar kan ju vara framåt, min är det, men gapar hon utan att jag tar för mycket i munnen så antar jag att hon är missnöjd med bettet och letar efter ett nytt och som funkar bättre för hästen..

Bara en tanke...

Många fina bilder f.ö.. :D

reagerade faktiskt över samma sak på bilderna. Vissa av hästarna ser så missnöjda ut , men kanske bara är sekundbilder

Hehe, det är ju EN häst som springer omkring och gapar...

Nej, det är en häst som gapar (men på flera bilder), sen är det några som har munnen lite öppen men det kan lika gärna vara för att de tuggar till precis i det ögonblicket, inte så ovanligt...

Jo, jag ser att det är en häst på flera av bilderna.
Men det handlar ju om mer än munnen.. Eller hur?

En häst skall väl inte ens tugga på bettet? ;)

Tyvärr, de bilderna jag har lagt upp är de ända jag har därifrån.

Jag var där ett par timmar under söndagens finaler och tog bilderna.

Vad handlar det om då?

Jaså, inte? Min häst tuggar på bettet då o då iaf o han trivs jättebra med sitt bett (rakt tränsbett). Klart det är OK att tugga på bettet, men inte hysteriskt mycket så det rinner saliv.

Ojjjj, den hästen försöker komma ifrån bettet, det ser ut som det ligger alldeles för långt upp i munnen , alltså från de nedersta tänderna ska det va två fingerbredder innan bettet kommer annars trycker det mot tänderna bara du tar i tyglarna! man kan prova flera olika min gick bättre med ett rakt gummibett, tredelat eller tvådelat tyckte hon inte om,:banana: :banana:

jo vid närmare koll såg jag nu att det är en och samma häst ..nästan värre ser också att just den hästen har en blågul rosett på de sista bilderna . Antar väl att det bara är sekundsbilder isåfall men ser ju faktiskt ganska hemskt och grovt ut.

Michis skrev:
*knapplån*

är bilderna i det där formatet i orginal ?
på nr 4 är jag och pålle :love:

Ta och rensa lite bland dina PM så jag kan skicka till dig så skall du få en länk till orginalbilden. ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka