Sola solarium när man är gravid?

Acses

Trådstartare
Hittar ingen tråd, även om det säkert finns en.

Min fråga, är det farligt för bebisen om jag solar solarium nu under graviditeten? Det rör sig om högst två tillfällen, vill få lite grundfärg av högst egoistiska skäl. (Har fått en fotosession betald - och jag ska vara ganska naken, därför vore det trevligt med lite färg)

Är spray-tan att föredra? Eller är det ofarligt att sola två gånger trotts att man har bebis i magen?
 
Sv: Sola solarium när man är gravid?

Gå in och sök på www.familjeliv.se, där finns nog mer trådar i ämnet!

Men man är ju mer känslig för pigmentförändringar när man är gravid...

Skulle inte göra det själv. Särskilt inte utsätta magen för direkt solljus, då barnet vad jag hört inte uppskattar detta. Men det beror kanske lite på hur långt gången man är...

Hittar ingen tråd, även om det säkert finns en.

Min fråga, är det farligt för bebisen om jag solar solarium nu under graviditeten? Det rör sig om högst två tillfällen, vill få lite grundfärg av högst egoistiska skäl. (Har fått en fotosession betald - och jag ska vara ganska naken, därför vore det trevligt med lite färg)

Är spray-tan att föredra? Eller är det ofarligt att sola två gånger trotts att man har bebis i magen?
 
Sv: Sola solarium när man är gravid?

Inte farligt för bebisen, men du kan få missfärgade stora hudpartier som inte bleknar, s k cloasma.
 
Sv: Sola solarium när man är gravid?

För bebisen är det väl ofarligt *hrm* men risken är väl större att man blir fläckig om man solar när man är gravid?

Jag har kompisar som gjort spray-tan och det har inte blivit speciellt snyggt. När det var nygjort såg det ju bra ut men sen blev det ljusa fläckar när färgen försvann.
 
Sv: Sola solarium när man är gravid?

Om du är höggravid blir det väl svårt att få plats i "grillen"... :D

Själv skulle jag nog avstå. Kanske kan du istället beställa "snäll" ljussättning hos fotografen - sån´t kan man ju verkligen trolla med.

Min dotter, som fått avstå från solning denna sommar (p g a medicinering) provade Niveas brun-utan-sol-kräm. Den var faktiskt riktigt bra! Kanske ett alternativ?
 
Sv: Sola solarium när man är gravid?

Inte farligt för bebisen, men du kan få missfärgade stora hudpartier som inte bleknar, s k cloasma.

Är risken större i solarium än ute i solen? Kanske inte värt den risken. Solade i tidigt i sommras utomhus utan att få några fläckar, men man vet ju aldrig.

Blir väl brun utan sol och begäran på snäll ljussättning istället. :D
 
Sv: Sola solarium när man är gravid?

Är risken större i solarium än ute i solen? Kanske inte värt den risken. Solade i tidigt i somras utomhus utan att få några fläckar, men man vet ju aldrig.

Blir väl brun utan sol och begäran på snäll ljussättning istället. :D

Jag tror att det är lite större risk i solarium, men det är en gradskillnad i så fall.
 
Sv: Sola solarium när man är gravid?

Jag skulle föredra brun utan sol, jag använde det under hela min graviditet då jag mådde pyton i solen, men ändå ville ha lite färg.
 
Sv: Sola solarium när man är gravid?

Inte farligt för bebisen, men du kan få missfärgade stora hudpartier som inte bleknar, s k cloasma.

Urk ja, det fick jag. Satt ute en halvtimme och fikade och sen fick jag leva med stora svarta fält på kindbenen. De försvann några månader efter födseln, men det var INTE kul...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp