Sökning på mindre än ett par bokstäver

Constance

Trådstartare
Varför kan man inte söka på ord som har mindre än 2 (eller är det 3) bokstäver?
Om man vill ha reda på åsikter och tankar om t.ex. en sadelmodell, då kan man bara söka på märket men inte på modellen om den heter något med bara 2 bokstäver.

T.ex. Albion SL/Albion SLK/ Jeremy Rudge MF.

Sv: Sökning på mindre än ett par bokstäver

Om jag tillät sökningar på ett par bokstäver som rimligen finns flera gånger i nästan varje inlägg. Skulle det innebära att servern inte hade tid med så mycket annat än att leta efter dessa bokstäver.
Allt skulle troligen gå sirapssegt.

Ett sätt att komma runt det hela och hitta det man letar efter är att använda google.se
Om du skriver in följande söktext, allt som står på raden nedan i sökrutan bör du lättare hitta rätt:
"Albion SL" site:bukefalos.com

Jag har under längre tid funderat på att lägga in en liknande sökmöjlighet direkt här på Bukefalos. Jag skall försöka skapa mig lite tid till att titta på detta igen.

Jag misstänkte att det kunde vara för att man skulle få så många träffar.

Aha, det där ska jag lägga på minnet. Tack för tipset!! :bow:

Det här har jag också funderat över och att göra som föreslaget (via google) skulle inte funka då Bukefalos liksom inte är högprio på just det jag vill söka på. :D Dvs jag kommer få x antal miljoner träffar innan en träff på buke. Söker jag på buke + xx får jag heller inte upp det jag vill.
Nu är det väl inte hela världen men visst har det stört lite.

Men när det söks, söks det då inte bara på just kombinationen bokstäver som ett helt ord sas? Söker den upp alla ord som innehåller den kombinationen? Det måste väl gå att lösa på något sätt, eller?

Om du söker på det sätt jag beskrev kommer endast sidor från Bukefalos.com finnas bland dina sökresultat.

Sorry, läste lite snabbt. :o Verkar som att det fungerade bättre. :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 411
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 244
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 372
Senast: Alexandra_W
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 498
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar