Y

YaYa

Hej
Jag är väldigt intresserad av att köpa upp Galoppörer som inte passar in till galoppen men vet inte hur man ska få tag på såna hästar? :confused:
Ska man åka till Täby & såna ställen?
Tacksam för svar :bow: :bow: :bow:

Sv: sökes

Prova att ringa tränarna, har dom inga egna till salu så vet dom oftast någon/några som har. Ett annat alternativ är att annonsera i programmet. Vet att det förr även stod salu annonser i programmet. Kanske gör det fortfarande. Lycka till och hoppas du hittar något.

du kan åka till täby å så kanse du ju ringa till olika tränare, å så kan du ju gå in på hemsida å kolla där.

Nähä ;) jag ville ha ett svar på den frågan eftersom det fortfarande finns en hel del människor därute som tror att det är busenkelt att köpa en fd galoppör och göra om till ridhäst på en pisskvart....lVi som handskats med fullblod både i och ur träning vet att så inte är fallet. :angel:

Mycket bra fråga tycker jag då det varit några "skumma typer" som frågat runt på banorna och köpt billiga hästar som sedan bara försvunnit. Man är ju alltid lite rädd för slakttransporter osv....

Kontakta tränarna som någon skrev. Men du tänk på att det är både svårt och tidskrävande att rida om en häst som kommer direkt från banan. Det tar närmare 1 år innan du kommer i närheten av en trevlig ridhäst.

roslagen skrev:
Vad ska du göra med dem? :confused:
En hel del slaktas så jag tänkte köpa upp dom precis som man gör med travare.
Sälja dom som ridhäst eller avelston eller vad hästarna nu passar till :rofl:
det har jag drömt om länge :p
Eftersom det är min favvoras :love: :love:

roslagen skrev:
Nähä ;) jag ville ha ett svar på den frågan eftersom det fortfarande finns en hel del människor därute som tror att det är busenkelt att köpa en fd galoppör och göra om till ridhäst på en pisskvart....lVi som handskats med fullblod både i och ur träning vet att så inte är fallet. :angel:

När jag vet att det inte är lätt men jag gillar utmaning!
desstutom så är det värt det för dom fina reultaten dessutom så är det en så fin ras som oftas är underbara :banana:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
523
Senast: KeeNine
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
3 584
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 330
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 949
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka