Söker nya dressyrridstövlar-vilka ska jag ha??

dressyrglasyr

Trådstartare
Hejsan!
Nu är det dags för mig att köpa nya dressyrstövlar, och jag bara ssååå förvirrad i denna djungel av olika modeller! :confused:

De perfekta stövlarna jag kan tänka mig ska vara väldigt hårda (alt hård utsida,mjukare insida?), ha dragkedja,inte rynka sig för mkt och ha en hög dressyrbåge!
De ska även såklart va i äkta läder!

Har funderat lite på Cavallo Grand Prix Plus , som är ganska billiga dessutom (3595:-)

Va dsäger ni? Kan ni rekommendera några stövlar? Vart kan man specialbeställa stövlar?

Mkt tacksam för svar! :bow:

mvh dressyrglassyr
 
Senast ändrad:
Sv: Söker nya dressyrridstövlar-vilka ska jag ha??

Jag kommer börja med den vanligast motfrågan: Budget?

Till tipset: Kolla på Königs, Petrie, Cavallo. De har alla riktigt läder i olika kvalite och sedan är dressyrstövlar från alla tre märkena precis det du letar efter, med hård utsida (topp modellerna från Königs och Cavallo iaf är väldigt hårda i utsidan), de flesta har dragkedja fram och om dressyrbågen är för låg för dig går det att lägga till för extra hög dressyrbåge.

Angående specialbeställa beror helt och hållet på om du Måste måttbeställa ridstövlar eller om du är en av de lyckliga som kan ha standardmåtten.
 
Sv: Söker nya dressyrridstövlar-vilka ska jag ha??

Budgeten får inte gå över 7000:) Gärna mer åt 5 hållet... Jag är förtjust i Piaffe Plusen, men somsagt vet jag ju inte! Jag tror inte att jag behöver måttbeställa, tänkte mer på om jag vill ha xtra hög båge mm... :)
 
Sv: Söker nya dressyrridstövlar-vilka ska jag ha??

Om du vill ha riktigt hårda ridstövlar ska du nog inte ha Cavallo grand prix. Jag funderade på dom först, men när jag jämförde dom i butiken med piaff plus så blev det ju piaffen.. Grand prix stöveln var mkt mjukare och inte lika fint läder. Köpte mina piaff plus för 7000:- för ca ett år sedan och är mkt nöjd med dom!
 

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Ja nu är jag äntligen på stöveljakt! Har ett par Petrie som jag är hyffsat nöjd med faktiskt, nu är dom dock urväxta och påtok för...
Svar
5
· Visningar
1 528

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp