Söker namnet på en hingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare vilse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 751

vilse

Trådstartare
Är ev påväg att köpa en häst, och tänkte ta reda på lite om stammen. Om jag inte glömt den helt :o

Det jag "vet" (dvs, vad hon som förmedlar hästen säger ;))

Halvblodshingst verksam i europa, skulle räknas som topp tre. Dressyrhingst.
En av de högst bedömda på gångarterna.
Flyinge skulle troligen köpt in någon hingst som var efter denna hingsten. (hur pass sant det är vet jag dock inte)
Inte särskillt hög troligen, stoet jag skall kolla på ligger runt 1.60 cm.
Namnet börjar på F.
Florention, flernsio, florention?

Någon som kan gissa sig fram till vilken hingst det är? Jag har verkligen noll koll :o

Sv: Söker namnet på en hingst

Är du säker på att det var Florestan? Kan det inte vara Florencio (e Florestan)? Florencio lämnar dessutom smått (behöver stooora ston), han är högt bedömd mm.

Bara en tanke :D

tror det var Florestan, men kan ju vara att hon nämnt honom som morfar, inte far... :p

Skall prata mer med förmedlaren imorgon, så vet säkert då :)

Vet något om Florestan eller Florencio så skriv gärna det. Jag googlar lite nu, men kan man få vad ryktena/erfarenhet säger är det ju mycket bättre än att läsa ägarens åsikter om hingstarna :)

Florestan räknas som en av de stora gångartsförärvarna och han har lämnat ett stort antal godkända hingstar och svårklasshästar i dressyr. Han sägs lämna mycket god ridbarhet och vara bra i kombination med löttare blod på mödernet. Här i Sverige har vi bla Fleurie och Faradera e Florestan som båda spås en lysande framtida karriär inom sporten.

Liknande trådar

Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 554
Senast: Unafraid
·
Avel Till våren är det då äntligen dags att betäcka vårat sto Fackellilja! Född 18juli 2006 e.Topaasch(e.Jazz-Zeoliet) u.Forsythia (36)...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 299
Senast: pastejja
·
Avel Jag har lite funderingar på att lite längre fram betäcka mitt sto (född 2001), jag har kikat på en del hingstar, men inte riktigt hittat...
Svar
9
· Visningar
924
Senast: Domino_s
·
A
Avel Som ganska många vet (efter mitt tjabbel :angel: ) så har jag ett Acapulco Gold - Nepal - Furidant sto som fått föl e. Careful iår. Nu...
Svar
10
· Visningar
1 413
Senast: annalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Bekväm stol att släpa på
  • Uppdateringstråd 31