Söker info om hingsten Goya

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cimone
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 042
C

Cimone

Jag har ett sto som är e. Cortez-Goya.
Någon som vet något om Goya? Han har tydligen tävlats i WC av Fritz Ligges, men jag vill gärna få det bekräftat av någon som vet.
Goya är e. Gotthard.

Sv: Söker info om hingsten Goya

Det är 2 olika Goya du pratar om. Hingsten Goya betäckte i bara 2 säsonger och dog redan vid 4 års ålder. Han är bla mormorsfar till For Pleasure och Graf Grannus.
Hästen som tävlades i WC av Ligges hade samma namn och var också efter Gotthard men undan Wolgaerde.

Goyas son Goldgraf importerades till Sverige och lämnade bl a fälttävlanshästen Onyx. Har för mig att han var med i senaste OS?

Hittar i en gammal hingstkatalog under Goldgraf att Goya blev bästa hingst i sin årgång vid 100-dagarsprovet men att han tyvärr dog genom olyckshändelse redan som femåring.

Tack för informationen!
Snopet att det var fel Goya...
Tidigare ägare hade köpt henne som föl, bara för att hon trodde att det var Fritz Goya.

Det var ju tråkigt att han dog så ung. Kan man hitta bilder på honom någonstans?

Jag letade bilder på ett par ställen men hittade tyvärr inga.

Ja så långt att han faktiskt var på väg ner till Tyskland för avresa men så blev det inget i sista sekund :(

Så var det ja!
Då tänkte jag i alla fall åt rätt håll.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Hej! Jag söker information om ett gäng hästar som befann sig i Västra Götaland före 2014. Om det finns någon som har relevant...
Svar
0
· Visningar
1 164
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 985
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka