Sv: Söker info om fyra hästar...
Oj, vad kul att jag fick så mycket svar
Jag har ett antal tjejer i stallet som är halvt beroende av Queen, så de blir nog glada av att höra det här
Ja, Queen kallas numera mest för TTQ eller To The Queen rakt av, Nozomi kallas Nusse, Salad Days blev helt enkelt Sallad och Zap Off fick heta Zap, ZipZap eller andra variationer av det (med smeknamnet Myggan då han kom just för att han var mager som en). Jättefina hästar allihop, Zap går lektion upp till en gång per dag och tycker det är jättekul (formen sitter ibland i traven, men han är rätt mycket bebis och fattar inte allt man gör - försöker dock alltid så gott han kan).
TTQ har haft en liten viloperiod efter att ha slitit upp halva nosryggen på sin krubba men går nu lektion igen utan nosgrimma. Hon sköter sig super och är jättepopulär, men hon är kvick i bakbenen och inte den roligaste att pyssla med i boxen.
Nusse är lite halvdum och lyckas alltid slå sig sönder och samman var gång han blivit frisk från en hälta (kastar sig i boxen, kastar sig på ridbanan osv.), men just nu tror jag att han fungerar. Då han väl är hel och frisk sköter han sig kanon, rör sig bara lite väl fort.
Sallad kallas ofta för världens snällaste hingst av stallpersonalen, men han kommer gärna med tjyvnyp då man fyller vatten - och ibland då täcket kommer på. Och han blir fullkomligt galen såfort ett sto råkar gå förbi honom - inte för att de bryr sig särskilt mycket om honom. Han har dock alldeles för lite att göra och rids lite ibland på dagarna, men han står mest och väver antingen i hagen eller i boxen.