Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ja, det var just det, halvblod? arab? Quarter?.
Ena avkomman är ett halvblod, en avkomma ser ut som en korsning. väldigt smäckert huvud, skäck, ca 160 hög..
Hingsten heter 4x(Forex) och är e Hippe u Dollerina e Dolomit u Nearina e Niarchos - Novarro.
Han är ett halvblod med en pappa som inte är godkänd skäckhingst. Pappan har i sin tur fått färgen från sin morfar Orlando som var en icke godkänd skäckhingst som användes i avel i slutet av 50-talet och på 60-talet. Orlandos farmors mormor hette Broka och det var från henne färgen kom ursprungligen.
Det stämmer alldeles korrekt att han är farfar till min avkomma.
Visst var han svartskäck?
Nåväl, min kille är än så länge den enda svarta avkomman från sin far, lite roligt. Tror det idag finns ett 25 tal avkommer efter honom.
Här är i alla fall min avkommas pappa som har 4X som pappa
Åhh, vad kul.. Jag ska ev köpa (om han går igenom bes.) en kille som heter 4Hell., står okänd i passet men ryktet säger att dom härstammar fr 4X... finns det inga flera här med 4- namn..
vore intressant att veta mera, är dom trevliga, snälla, eller helt ohanterbara ?
Jag kan inte svara så mycket på lynnet så sett men det jag kan säga är att pappan till min avkomma är jättetrevlig, lugn och fungerat bra att ha som hingst. Rör sig väldigt snyggt och har en härlig utstrålning. Givetvis är en hingst alltid hingst så en bestämd hand har varit ett måste.
Min avkomma har varit en mycket trevlig unghäst om än något med lite nerver utanpå men det har varit mitt eget fel.
Mycket god ridbarhet (mamma är travare), och fått mycket bra poäng vid utställningar. En trav som heter duga (maffigt steg med schvung, superfin under ryttare).
Jag red en skäck i Italien som hette ngt med 4 hundra någonting, typ 423. Finns denna linje i Europa oxå, eller är den helt svensk?
Jag hoppade iaf en bana på 120 med honom. De sa att alla ur den linjen var vita med bara huvudet och svansen färgat. Kan det vara samma?
Kan iofs ha varit en annan siffra, kanske 7 hundra något, jag minns inte....
Åhh.. (igen)..
Vore roligt att veta vad han har för avkommor. OM min ( blir ev i morgon) har han som pappa... har hon ägt honom sedan föl eller??. 4Hell stod tidigare i Skåne har jag listat ut.. Men vet inte hos vem..
Ni är verkligen helt super alla som hjälper till.. Tusen tack..
I morgon kl 11.30 har vi besiktning, går det bra är jag sedan ägare till en busig 2 årig brunskäck..
Hästnyheter Jag menade inte att det är fel att arbetsgivaren ger de möjligheterna, men inte heller att det är en skyldighet. Om en arbetsgivare bara...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.