Söker hingst med namn som börjar på 4 (4-x)

malinp

Trådstartare
Hej.
Ngn som vet nått om en hingst som heter nått på 4... Ska finnas flera avkommor som åxå börjar på 4....

Vet en som är skäck. Men vill veta mera..

Malin,

Sv: Söker hingst med namn som börjar på 4 (4-x)

Ja, det var just det, halvblod? arab? Quarter?.
Ena avkomman är ett halvblod, en avkomma ser ut som en korsning. väldigt smäckert huvud, skäck, ca 160 hög..

Hingsten heter 4x(Forex) och är e Hippe u Dollerina e Dolomit u Nearina e Niarchos - Novarro.

Han är ett halvblod med en pappa som inte är godkänd skäckhingst. Pappan har i sin tur fått färgen från sin morfar Orlando som var en icke godkänd skäckhingst som användes i avel i slutet av 50-talet och på 60-talet. Orlandos farmors mormor hette Broka och det var från henne färgen kom ursprungligen.

http://www.blup.se/sv-SE/horses/122885-4x-

Senast ändrad:

Åhhh. Tusen tack...

Finns det bilder åxå?
Hans avkommor heter oftast nått på 4, en 4tina och en 4hell vet jag om. Men gärna bilder...

Malin

Jag har för mig att lakrits har en avkomma till honom och även en bild. Jag har ingen men jag har sett en här på forumet någonstans för några år sen.

Det är samma avkommor som redan finns i blup-databasen som det länkas till ovanför...

Och jag ser då att han är farfar, inte pappa, till lakrits avkomma.

Det stämmer alldeles korrekt att han är farfar till min avkomma.
Visst var han svartskäck?
Nåväl, min kille är än så länge den enda svarta avkomman från sin far, lite roligt. Tror det idag finns ett 25 tal avkommer efter honom.

Här är i alla fall min avkommas pappa som har 4X som pappa

IM000057.jpg

...och här är min kille som har 4X som farfar

PICT0761.jpg

Åhh, vad kul.. Jag ska ev köpa (om han går igenom bes.) en kille som heter 4Hell., står okänd i passet men ryktet säger att dom härstammar fr 4X... finns det inga flera här med 4- namn..
vore intressant att veta mera, är dom trevliga, snälla, eller helt ohanterbara ? :crazy:

Mera fakta, och namn,,
MVH Malin

Jag kan inte svara så mycket på lynnet så sett men det jag kan säga är att pappan till min avkomma är jättetrevlig, lugn och fungerat bra att ha som hingst. Rör sig väldigt snyggt och har en härlig utstrålning. Givetvis är en hingst alltid hingst så en bestämd hand har varit ett måste.

Min avkomma har varit en mycket trevlig unghäst om än något med lite nerver utanpå men det har varit mitt eget fel.
Mycket god ridbarhet (mamma är travare), och fått mycket bra poäng vid utställningar. En trav som heter duga (maffigt steg med schvung, superfin under ryttare).

Delvis KL

Jag red en skäck i Italien som hette ngt med 4 hundra någonting, typ 423. Finns denna linje i Europa oxå, eller är den helt svensk?
Jag hoppade iaf en bana på 120 med honom. De sa att alla ur den linjen var vita med bara huvudet och svansen färgat. Kan det vara samma?

Kan iofs ha varit en annan siffra, kanske 7 hundra något, jag minns inte....

jag känner hon som äger forex. min granne.
känner fortinas ägare åxå

Senast ändrad:

Åhh.. (igen).. :d
Vore roligt att veta vad han har för avkommor. OM min ( blir ev i morgon) har han som pappa... har hon ägt honom sedan föl eller??. 4Hell stod tidigare i Skåne har jag listat ut.. Men vet inte hos vem..

Ni är verkligen helt super alla som hjälper till.. Tusen tack..
I morgon kl 11.30 har vi besiktning, går det bra är jag sedan ägare till en busig 2 årig brunskäck.. :love:

Håll tummar och tår..

forex avkommor (som jag kan komma på):

Sparta- skäck, 2-3år tror jag

Fortina- fux, står för tillfället i samma stall som forex. annars står hon en bit utanför herrljunga.

jag kan fråga kathlyn om mer info så kan jag pm:a dej sen ska kolla efter bilder åxå

Hmmm. Är det den som går precis innan man kommer fram till ridklubben?

Varför avlar man in så fall på en sådan? :confused:

mvh

Men förstår du inte att det är för att han har så vacker färg;)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 091
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
521
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 633
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 984

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka