Söka stallplats själv?

Satc

Trådstartare
Jag hittar inte riktigt vad jag söker och tänkte därför lägga ut en egen annons.

Min fråga är till er som gjort det. Har ni fått någon respons? Har ni några andra tips på hur man kan hitta stallplats (förutom att titta runt på annonser)?

Tack på förhand!

Sv: Söka stallplats själv?

Jag har alltid hittat mina tidigare stall genom kontakter (det första var jag medryttare i tidigare och det andra fick jag genom en bekant med stall), men i somras behövde jag en ny stallplats och hittade ingenting genom bekanta (åkte även runt till stall i närheten och frågade, men fann inget) så till sist satte jag in en annons på Buke och fick faktiskt god respons, vilket jag absolut inte hade trott.
Det var väl en 4-5 som hörde av sig, vilket jag tycker var bra eftersom området jag sökte plats inom var ganska litet.
På det här sättet hittade jag alltså min nuvarande stallplats och att flytta dit är bland det bästa jag har gjort:love:

Så sätt in en annons, du har ingenting att förlora:)!

Annars, som sagt; hör efter med vänner och bekanta. Kanske är det någon som känner någon, som - ja osv;) Eller som jag gjorde - knacka dörr:D Det kanske kan kännas lite jobbigt, men är man desperat (som jag var) så grejar man det.

Lycka till med stalletandet!

Jag hittar inte riktigt vad jag söker och tänkte därför lägga ut en egen annons.

Min fråga är till er som gjort det. Har ni fått någon respons? Har ni några andra tips på hur man kan hitta stallplats (förutom att titta runt på annonser)?

Tack på förhand!

Jag satte in annons när jag letade ny stallplats och fick en hel del svar. En del var inte i närheten av vad jag sökte men det var kul att få svar i alla fall.
Det är nog bra att specificera noga vad man letar efter.

När jag skulle flytta satte jag in en annons på olika sidor på nätet. Hade inga kontakter på nya stället och ville inte flytta utan hästen (vem skulle ta hand om den liksom).
Det tog lite tid, men till slut fick jag tag i fyra platser att kolla på!
Många som svarade gick bort pga för långa avstånd, jag hade ingen bil så var beroende av cykelavstånd. Fick tag i en plats ca 7 km hemifrån, som jag cyklade till dagligen i 2 år. Perfekt! Snacka om kondis :p

Jag märkte ju mer detaljerad man var, ju färre svar fick man. Om man var öppen för allt svarade fler.

*dv knapplån*

Igår gjorde jag något som är väldigt långt från min komfortzon. Jag åkte till mitt drömstall, stövla helt enkelt in. Presentera mig för första bästa och frågade vem jag skulle prata med om stallplats.

Det visa sig att dom har en stallplats ledig from och med 1:e Maj. Efter att ha fått the grand tour så visa det sig att stallet kanske inte riktigt vad va jag tänkt mig. Lite udda rutiner och väldigt dåligt hösilage! Jag fick inte så jättebra vibbar. Men va glad jag är för att jag tog mig mod till att gå in och fråga!

Jag har fått blodad tand när det gäller att va lite framfusig och idag tänker jag fråga runt mer och även sätta in annons.

Bra gjort, önskar att jag hade ditt mod.
Är i en liknande sits fast tvärtom, jag ska annonsera ut 2 platser. Och nu när man har surfat runt här på buke och sett en del skräckhistorier ja då blir man lite osäker :crazy:

Skriv ett brev o lägg i brevlådan till de stall som du har i närheten,
har dom plats o hyr ut hör de av sig.
Så gjorde jag, visste inte ens om att man kunde hyra där så det var ren chansning från min sida. Lycka till!

Jag satt faktiskt och letade på internet, hittade en hemsida till ett stall som verkade riktigt trevligt, jag mailade och frågade om det fanns något ledigt eller om det skulle bli inom den närmsta framtiden. Och ja, det fanns en stallplats ledig och jag åkte dit och kikade. Helt perfekt! Flyttar dit i början av maj :) Så man behöver inte enbart annonsera om stallplats, utan även fråga ;)

Sen vet jag att det är ofta så åtminstone i Uppsala att många stallägare inte vill lägga ut annonser själva eftersom det är så många som ringer och de upplever det som jobbigt. Därför letar de hellre i bekantskapskretsen eller kollar vilka som lägger ut annonser om stallplats sökes.

Oavsett hur du väljer att göra, lycka till! :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
958
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 707
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 619
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Störiga saker vi stör oss på, del 39
  • Sova över hos killar

Hund, Katt, Andra Djur