Söka nytt jobb

Sofie.S

Trådstartare
Jag är nyexaminerad (juni) och har trivts med mitt arbete och mina uppdrag framtill att jag för några veckor sedan blev akut förflyttad. Fick reda på det en fredag em och det började gälla måndag morgon. Jag blev flyttad för att jag skulle ”släcka bränder” och för att stabilisera verksamheten. Dock är jag inte nöjd med förflyttningen, alls.
Av den anledningen har jag nu sökt fyra andra tjänster - som är inom samma bransch men helt annat uppdrag. Fyra olika tjänster.

Någon mer som söker jobb? Eller som funderar på att söka jobb?

Just nu upptar mycket av min tankeverksamhet att fundera kring min arbetssituation. ;)
 
Vad tråkigt, dock fungerar det så här i vår kommun att man bara kan flyttas på om man är kommunanställd.

Jag söker jobb då jag sa upp min fasta tjänst hösten 2020 för att kunna utöka familjen med ett fjärde barn. Har sedan dess läst till socialadministratör, men här omkring vet knappt ingen vad det innebär:rofl: Jag inväntar besked från sista steget i en rekrytering, när vet jag inte. Men mitt CSN tar helt slut i april så jag är så piskad av att söka inom en timmes enkel resa med pendling.
 
Det lutar åt att jag hamnar i samma sits som dig inom en överskådlig framtid (förflyttad mot min vilja pga organisationsförändringar). Är inte jättesugen på nya stället det lutar åt. Så mina alternativ är att söka nytt jobb eller att plugga en tid för mer jobbmöjligheter framöver.
Det som stressar är att jag (precis som alla) är i behov av någon form av inkomst, men jag är glad att jag klarar mig ekonomiskt i några månader och hoppas att jag kommer på en lösning under den tiden.

Kollade faktiskt lite annonser nu för att jag blev lite inspirerad. Men som vanligt söker ju alla branscher någon som redan har erfarenhet av allt, vilket jag inte har pga har jobbat med samma sak i över fem år. Men jag tänker att bara man uppfyller de flesta så skadar det inte att skicka in en ansökan 😊
 
Vad tråkigt, dock fungerar det så här i vår kommun att man bara kan flyttas på om man är kommunanställd.

Jag söker jobb då jag sa upp min fasta tjänst hösten 2020 för att kunna utöka familjen med ett fjärde barn. Har sedan dess läst till socialadministratör, men här omkring vet knappt ingen vad det innebär:rofl: Jag inväntar besked från sista steget i en rekrytering, när vet jag inte. Men mitt CSN tar helt slut i april så jag är så piskad av att söka inom en timmes enkel resa med pendling.
Ja det är ju tyvärr så när man är anställd inom kommunen, men är frustrerande att bli flyttad när man egentligen inte vill!

Hoppas att du hittar ett arbete inom rimligt avstånd! :)
 
Det lutar åt att jag hamnar i samma sits som dig inom en överskådlig framtid (förflyttad mot min vilja pga organisationsförändringar). Är inte jättesugen på nya stället det lutar åt. Så mina alternativ är att söka nytt jobb eller att plugga en tid för mer jobbmöjligheter framöver.
Det som stressar är att jag (precis som alla) är i behov av någon form av inkomst, men jag är glad att jag klarar mig ekonomiskt i några månader och hoppas att jag kommer på en lösning under den tiden.

Kollade faktiskt lite annonser nu för att jag blev lite inspirerad. Men som vanligt söker ju alla branscher någon som redan har erfarenhet av allt, vilket jag inte har pga har jobbat med samma sak i över fem år. Men jag tänker att bara man uppfyller de flesta så skadar det inte att skicka in en ansökan 😊
Sitter i samma sits, när det kommer till att sök arbete utan tidigare erfarenheter inom området. Men hoppas på att någon arbetsgivare ”vågar” chansa på en och ge möjligheten till att få erfarenhet. Alla är ju nya någon gång! :)
 
Ja det är ju tyvärr så när man är anställd inom kommunen, men är frustrerande att bli flyttad när man egentligen inte vill!

Hoppas att du hittar ett arbete inom rimligt avstånd! :)

Håller med dig. Blev runtflyttad flera gånger och när jag väl hamnade på en arbetsplats jag verkligen trivdes med då var det tal om att flytta min fasta tjänst igen :( Sista gången gick jag panik för jag ville verkligen inte få min tjänst överskriven dit så det var en ännu faktor att jag sa upp mig istället.
 
Jag började söka andra jobb i höstas när det flaggades för stora förändringar på mitt nuvarande jobb.
Gick på några intervjuer och tackade nej till några jobb pga lön och arbetstider, kan inte ha ett vanligt jobb med vanliga tider 😅

Nu har jag tackat ja och sagt upp. Det känns väldigt bra men samtidigt skitläskigt. Jag går från en fast, trygg anställning inom ett yrke jag kan och är bra på till en provanställning där jag ska jobba med något jag inte kan och aldrig har gjort.
 
Jag har börjat leta efter jobb. Just nu går jag en utbildning men den tar slut om lite mindre än en månad. Känner mig stressad. många jobb verkar kräva att man är stresstålig och/eller har god fysik. Jag uppfyller inte de kraven.
 
Senast ändrad:
Jag skulle vilja byta arbetsplats. Det har varit omorganisation och stor personalomsättning. Det finns ett jobb som jag skulle kunna söka, men det blir en timmes resväg med bil, viket gör att jag tvekar pga just tidsaspekten men kanske framförallt bensinkostnaden. Jag har bra lön nu men skulle förmodligen behöva gå ner för det andra jobbet.
 
Jag har en halvny dator, utan något officeprogram så vitt jag vet. (Just nu används den väldigt sällan, så nästa steg är att ladda den så jag kan komma igång och skriva CV)

Men tänker att jag ju behöver någon form av program att skriva personligt brev och CV i. Vissa jobbannonser fyller man ju i ett färdigt formulär på internet, men andra behöver man bifoga en fil i. Och då skulle jag behöva tips på vad man kan ladda ner. Finns det något gratisprogram tro? Jag har en "vanlig" windowsdator om det spelar nån roll jämfört med apple.
 
Jag har en halvny dator, utan något officeprogram så vitt jag vet. (Just nu används den väldigt sällan, så nästa steg är att ladda den så jag kan komma igång och skriva CV)

Men tänker att jag ju behöver någon form av program att skriva personligt brev och CV i. Vissa jobbannonser fyller man ju i ett färdigt formulär på internet, men andra behöver man bifoga en fil i. Och då skulle jag behöva tips på vad man kan ladda ner. Finns det något gratisprogram tro? Jag har en "vanlig" windowsdator om det spelar nån roll jämfört med apple.
Jag gör mina ansökningar i Google docs dvs direkt i min webbläsare. Det finns mallar för brev och CV och sen exporterar man dokument till en pdf.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Lite av ett I-landsproblem, men jag är helt som åsnan mellan hötapparna... Och vet inte hur jag ska göra. Jag är tjänstledig från mitt...
Svar
9
· Visningar
1 979
Senast: villhöver
·
Skola & Jobb Som frågan lyder- gör ni det? Eller i vilket skede pratar ni med er chef om att ni funderar på om gräset är grönare nån annanstans...
2
Svar
37
· Visningar
3 175
Senast: lilstar
·
Skola & Jobb Kära buke! Jag behöver era kloka råd... Kort sammanfattning; Jag har under det senaste 1,5 året arbetat inom ett område som jag...
Svar
7
· Visningar
1 354
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp